شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
برندگان «مدیسی» 2014 معرفی شدند

«لی‌لی برت» نویسنده استرالیایی با ششمین رمان خود به‌نام «لولا بنسکی» و «آنتوان ولودین» با رمان «پایانه تابشی» به‌عنوان برندگان دو بخش رمان خارجی و فرانسوی‌زبان جایزه «مدیسی» 2014 معرفی شدند.
داستان «لولا بنسکی» درباره قهرمان زنی است که در ‌سال 1967 راهی لندن می‌شود و تلاش می‌کند با چهره‌های بزرگی همچون «میک جگر»، «ژانیس ژوپلین» و «جیمی هندریکس» که همگی از ستاره‌های موسیقی راک هستند، مصاحبه کند. ماجراجویی‌های این خبرنگار تا جایی پیش می‌رود که او درگیر سؤالاتی درباره گذشته والدینش می‌شود. «مارگارت اتوود»، نویسنده سرشناس کانادایی، از رقیبان سرسخت برت برای کسب این جایزه بود. اتوود 74‌سال با رمان «مدآدام» برای نامزدی این جایزه کتاب برگزیده شده بود. «پایانه تابشی» رمان برنده جایزه بخش فرانسوی‌زبان «مدیسی» درباره پیامدهای ناگوار سلاح‌های هسته‌ای در سیبری به نگارش درآمده است. به گزارش لوکال، ولودین نام مستعار نویسنده‌ای است که به‌عنوان استاد زبان روسی در دانشگاه فعالیت می‌کند.
از میان نویسندگان سرشناسی که تاکنون موفق به دریافت جایزه رمان خارجی «مدیسی» شده‌اند می‌توان به «پل آستر»، «اورهان پاموک»، «میلان کوندرا»،‌ «اومبرتو اکو» و «فیلیپ راث» اشاره کرد.


تعداد بازدید :  250