شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
پرنسس کارتونی با سندروم دان

نزدیک به 60‌هزار نفر درخواستی را امضا کرده‌اند که طی آن از کمپانی «والت دیزنی» خواسته شده، شخصیت انیمیشنی مبتلا به سندروم دان را خلق کند.
به گزارش ایسنا بیش از 58‌هزار نفر نامه‌ای را خطاب به «والت‌دیزنی» نوشته و امضا کرده‌اند تا این کمپانی فیلم‌سازی، انیمیشنی را با محوریت شخصیتی مبتلا به سندروم دان بسازد.
«دیزنی» از ‌سال 1937 با انتشار «سفیدبرفی و هفت‌کوتوله» تا آخرین اثرش «منجمد»، شخصیت‌هایی را با ناتوانی‌های مختلف  همچون «پری دریایِی» و «گوژپشت نتردام» خلق کرده است.  پدر و مادری اهل سان‌فرانسیسکو که فرزندی 15ماهه مبتلا به این سندروم دارند، اولین‌‌بار در یکم اکتبر چنین درخواستی را به صورت آنلاین منتشر کردند و تاکنون نزدیک به 60‌هزار نفر با نشاندن امضای خود از آن حمایت کرده‌اند.
به گزارش گاردین‌، چندی پیش هنرمندی به نام «الکساندرو پالومبو» برای حمایت از افراد ناتوان جسمی تصویری از شخصیت‌های معروف کارتون‌های «دیزنی» را این‌بار با نقص جسم کشید. برای مثال وی هفت کوتوله را درحالی‌که دچار نقص عضو شده و روی ویلچر قرار دارند، به تصویر کشید. استودیو «والت‌دیزنی» هنوز اظهارنظری درباره‌ این درخواست نکرده است.


تعداد بازدید :  338