شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
«از رئیس‌جمهوری پاداش نگیرید» با نام اصلی اکران می‌شود
رفع توقیف فیلم کمال تبریزی بعد از شش سال

شهروند| طرح اکران‌ فیلم‌هایی با مخاطب خاص از مدت‌ها پیش دغدغه مسئولان فرهنگی سینمای ایران بوده؛ این‌که این فیلم‌ها در چه شرایطی به اکران دربیایند که هم دیده شوند، هم شکست تجاری نخورند و هم در داخل کمد‌های سازندگانشان باقی نمانند. در دولت پیشین چند بار طرح‌هایی مثل «آسمان باز» و «مخاطب خاص» به اجرا درآمد اما هرکدام از این طرح‌ها به دلایل مختلف همچون عدم برنامه‌ریزی با شکست مواجه شد و دیگر ادامه نیافت. تا این‌که با آمدن دولت جدید و ایجاد طرح «گروه هنر و تجربه»، فیلم‌های هنری و تجربی امید دوباره برای اکران یافتند.
در حال حاضر یک ماه از آغاز به کار طرح «گروه هنر و تجربه» می‌گذرد و در این مدت فیلم‌هایی همچون یک شب(نیکی کریمی)، ماهی و گربه(شهرام مکری)، از تهران تا بهشت(ابوالفضل صفاری) و.... به نمایش درآمدند و با توجه به استقبال مخاطبان و واکنش‌های فیلم‌سازان به نظر می‌رسد این طرح تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است. حالا فیلم «پرویز» مجید برزگر که از مدت‌ها پیش بلاتکلیف مانده و بعد از سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر نتوانسته بود به اکران عمومی دربیاید، قرار است از 16 آبان‌ماه در این گروه به نمایش دربیاید.
البته این‌ تنها فیلم‌های هنری، تجربی، مستند و کوتاه نیستند که با «گروه هنر و تجربه» اقبال اکران یافته‌اند، فیلم«پاداش» کمال تبریزی که از 6‌سال پیش در کنار فیلم‌هایی همچون «گس» کیارش اسدزاده، «این یک رویاست» محمود غفاری، «مهمونی کامی» علی احمدزاده،‌ «بلوک9 خروجی2» علیرضا امینی، «سپید و سیاه» قاسم جعفری، ‌»خرس» خسرو معصومی،‌ «نقش نگار» علی عطشانی،‌ «پریناز» بهرام بهرامیان،‌ «خیابان‌های ناآرام»کمال تبریزی، «صد‌سال به این سال‌ها» سامان مقدم و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» امیرحسین یوسفی در لیست فیلم‌های توقیفی قرار داشت، رفع توقیف شده و به‌زودی با نام اصلی خود یعنی«ازرئیس‌جمهوری پاداش نگیرید» در سینماهای کشور اکران می‌شود.
به گزارش مهر، فیلم سینمایی «پاداش» به کارگردانی کمال تبریزی در‌ سال 1387 ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، احمد آقالو، حسن معجونی، بهمن زرین‌پور، عباس آجانی تالش و رضا بهبودی بازی می‌کنند. این فیلم سینمایی که در دوران جواد شمقدری ساخته شده و درخواست پروانه نمایش داده بود، به بهانه این‌که خط قرمزهای اعتقادی و سیاسی را رعایت نکرده پروانه نمایش دریافت نکرد. سیدمحمد حسینی وزیر وقت ارشاد در‌سال 1388 و یک‌سال بعد از ساخت این فیلم سینمایی رسما اعلام کرد که «پاداش» توقیف شده است. هم‌اکنون دفتر پخش فیلم‌سازان با مدیریت حبیب اسماعیلی، مسئولیت پخش فیلم«پرویز» را برعهده گرفته که قرار است این فیلم را در شش ماه دوم‌ سال اکران کند.


تعداد بازدید :  239