شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

دکتر «حجت الله ایوبی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، با همراهی جمعی از مدیران خود با حضور در بیمارستان دی تهران به عیادت «مسعود کیمیایی» رفت.

فیلم شش قرن و شش‌سال از ۱۶ آبان تا ۲۱ آذرماه در پردیس سینمایی آزادی، کوروش، موزه سینما و خانه هنرمندان و در مشهد در پردیس سینمایی هویزه اکران می‌شود.

بزرگداشت قیصر امین‌پور، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عصر روز شنبه 17 آبان‌ماه 1393 در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

مراسم افتتاح رسمی فیلم سینمایی «شیار 143» روز شنبه 17 آبانماه با حضور 143 مادر شهید ساعت 18 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرستی از 20 ساخته انیمیشن را اعلام کرد که برای حضور در هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار اعلام آمادگی کردند. این انیمیشن‌ها عبارتنداز: «قهرمان بزرگ 6»، «کتاب زندگی»، «باکسترولز»، «تقلب»، «جزیره جیووانی»، «من و هنری»، «قهرمان شهر رنگارنگ»، «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2»، «جک و قلب ساعتی»، «افسانه‌های اوز:  بازگشت دوروثی»، «فیلم لگو»، «دره‌مورچه‌های گمشده»، «آقای پیبادی و شرمن»، «پنگوئن‌های ماداگاسکار»، «داستان دزد دریایی»، «هواپیماها:  آتش و نجات»، «ریو 2»، «سنگ در جیب‌هایم»، «آوای دریا» و «داستان‌های شاهزاده کاگویا».

«هلن مک‌دونالد»، نویسنده‌ کتاب خاطرات «ق مثل قوش»، موفق به کسب جایزه ادبیات غیرداستانی «سموئل جانسون» 2014 شد.

«دارن آرونوفسکی»، کارگردان و فیلمنامه‌نویس صاحب‌نام آمریکایی به‌عنوان رئیس هیأت داوران شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد.

فیلم‌های جدید سینماها عبارتند از «میهمان‌ داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور که بعد از «آرایش غلیظ»، «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار بعد از «خانوم»، «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی بعد از «آتش بس 2»، «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا
درمیشیان بعد از «خواب‌زده» و «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بعد از «شهر موش‌ها 2» اکران خواهد شد.

«محمد آقا صالحی» نوازنده و سازنده آلات موسیقی در روز عاشورا درگذشت.

تنها چند هفته پس از چاپ داستان‌ کوتاهی از تام هنکس در مجله «نیویورکر»، اعلام شد که این هنرپیشه قصد دارد مجموعه داستانی را از طریق انتشارات «knopf» به چاپ برساند. بازیگر «آقای فیلیپس» این داستان‌های کوتاه را براساس شگفتی همیشگی‌اش از کار تایپیست‌ها به نگارش درآورده است.

پرویز بهرام گوینده پیشکسوتی که عده زیادی او را با گویندگی به جای شخصیت ابوموسی اشعری در سریال امام علی(ع) می‌شناسند، در بستر بیماری است و می‌گوید بعد از بهبودی، دیگر در تلویزیون دوبله نخواهد کرد.

آخرین مجلس تعزیه بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران سه‌شنبه سیزدهم آبان ماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فیلم «پوسته» ساخته مصطفی آل‌احمد پس از شش‌سال از 19 آبان در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش در می‌آید.


تعداد بازدید :  287