شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

احتمال کاهش  قیمت برخی از موادغذایی

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی از احتمال کاهش قیمت موادغذایی از چند روز آینده خبر داد و افزود: به دلیل آغاز محرم به‌ویژه در دهه اول، افزایش تقاضا را شاهد بودیم که همین موضوع بعضا منجر به افزایش قیمت برخی کالاها می‌شود. به گفته آقاطاهر با توجه به پایان رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، تقاضا نیز کاهش یافته و به احتمال زیاد قیمت برخی اقلام از روز شنبه روال کاهشی به خود می‌گیرد. او ادامه داد: سود خرده‌فروشان 12 تا 15‌درصد است ولی بعضا شاهدیم که سودهای بیشتر از این میزان حتی تا 50 تا 60‌درصد برای خود منظور می‌کنند که این افراد مجوزدار نیستند و با آنها برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

عرضه فراوان میوه قیمت‌ها را پایین کشید

مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: از یک ماه پیش قیمت‌ها در فاکتور رسمی اصناف نوشته می‌شود، ولی این روزها هم خبری از مشتری نیست درحالی‌که قیمت میوه پایین آمده است. او درخصوص سروسامان دادن به فاکتور خرید میوه‌فروشان افزود: از یک ماه گذشته حجره‌داران در میدان اصلی میوه و تره‌بار از فاکتورهای رسمی اصناف استفاده می‌کنند. وی تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر، کارگروهی را با وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه بارفروشان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف تشکیل داده‌ایم و قیمت‌ها با کار کارشناسی به صورت رسمی به بارفروشان اعلام می‌شود که موظف به رعایت آن هستند.

قبل از خرید زمین در شمال استعلام بگیرید

قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور به خریداران زمین به‌ویژه در استان‌های شمالی توصیه کرد، پیش از عقد قرارداد از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها در مورد زمین مورد معامله استعلام کنند. او گفت: افراد زیادی در قالب بنگاه‌های املاک به صورت پیامکی برای فروش زمین تبلیغ می‌کنند که این روش خلاف و غیرقانونی است. افشار افزود: خرید و فروش اراضی بدون استعلام وضع زمین از جهادکشاورزی ممنوع است و غیرقانونی محسوب می‌شود ضمن این‌که ساخت‌وساز در خارج از شهرها و روستاها ممنوع است و با هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی برخورد می‌شود.


تعداد بازدید :  230