شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
سخنگوی شرکت گاز: لباس مناسب فصل بپوشید!
افت فشار و قطعی گاز نداریم

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با سردشدن هوا در کل کشور مصرف گاز در بخش خانگی به 286‌میلیون مترمکعب رسید. به گزارش خبرگزاری‌ها او با اشاره به این‌که خوشبختانه افت فشار و قطعی گاز در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت ملی گاز باید در کنار کنترل مصرف گاز موارد ایمنی را نیز رعایت کنند تا حادثه‌ای را شاهد نباشیم. بوجارزاده ادامه داد: با توجه به تمهیدات شرکت نفت و گاز قطعا تلاش بر این است که گاز بیشتری به نیروگاه‌ها بدهیم و از طرفی هم  مشترکین پرمصرف باید در این زمینه بیشتر کمک کنند تا بتوانیم شرایط احتمالی بحران سرما را پشت‌سر بگذاریم.
وی تصریح کرد: طی ۳ تا ۴ ماه از ‌سال معمولا تأمین گاز در بخش‌های صنعتی کمی با محدودیت مواجه می‌شود و نیروگاه‌ها و صنایعی همچون سیمان و فولاد نیز از این قضیه اطلاع دارند، البته به این معنا نیست که در بخش تأمین انرژی مشکل پیش بیاید چون به‌‌ همان میزان که در ارسال گاز محدودیت ایجاد می‌کنیم به همان میزان شرکت پالایش و پخش فرآورده تحویل می‌دهد، بنابراین هیچ اتفاقی در تأمین انرژی بخش‌های صنعتی یا سیمان و فولاد پیش نمی‌آید.
بوجارزاده همچنین به مردم توصیه کرد لباس مناسب فصل بپوشند و سیستم گرمایشی اتاق‌هایی که نیاز ندارند را خاموش کنند. سیستم‌های گرمایشی اتاق‌های خواب را نیم ساعت قبل از این‌که مورد استفاده قرار گیرند روشن کنند و همچنین سیستم‌های گرمایشی به سیستم هوشمند تجهیز شوند.

 


تعداد بازدید :  206