شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

پیشنهاد آمریکا برای ایجاد کانال مستقیم بانکی با ایران
یکی از مشوق‌هایی که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح کرده ایجاد یک کانال بانکی مستقیم بین آمریکا و ایران است. به گزارش المانیتور درحالی‌که مذاکرات هسته‌ای در آستانه اتمام ضرب الاجل 24 نوامبر وارد مرحله‌ای حساس شده یکی از مشوق‌هایی که دولت اوباما در برابر ایران قرار داده، ایجاد یک کانال بانکی مستقیم بین آمریکا و یک موسسه مالی ایرانی است.

چینی‌ها کمترین میزان شفافیت  را دارند
براساس گزارش سازمان بین‌المللی شفافیت، بزرگترین شرکت‌های جهان اطلاعات مالی کمی از عملیاتهای برون‌مرزی خود در اختیار دولت‌های کشورشان قرار می‌دهند. در این گزار ش کنار غول‌های فناوری آمازون و گوگل به شرکت‌های چینی به‌عنوان شرکت‌هایی با کمترین شفافیت اشاره شده است.

 رشد 50‌درصدی سهام علی‌بابا
 فعالیت‌های تجارت الکترونیکی و موبایل شرکت «علی بابا» در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر
7‌ .53 درصد افزایش یافته است.   به همین دلیل روز سه‌شنبه بهای سهام با جهشی 50‌درصدی نسبت به بهای اولیه 68 دلار به ازای هر سهم به 96/104 دلار رسید.

نفت ۸۲ دلاری
به دنبال اقدام عربستان در کاهش قیمت نفت خود در بازار آمریکا، قیمت جهانی نفت کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. روند نزولی قیمت جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز در برابر 48/82 دلار
 معامله شد.


تعداد بازدید :  237