شماره ۴۲۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
رموز موفقیت

| دکتر الهام فروزنده| روانشناس |
تصمیماتی که بر پایه احساسات زودگذر گرفته می‌شوند و قوه‌عقل و منطق در آنها نادیده گرفته می‌شود، راه به جایی نمی‌برد. افراد موفق، قاطع و مطمئن اقدام می‌کنند. متاسفانه افراد کمی در زندگی به ایده‌آل‌های ذهنی خود دست پیدا می‌کنند و درواقع فردی می‌شوند که آرزوی بودنش را داشته‌اند و علت آن هم این است که آنها هیچ‌گاه عمل نمی‌کنند.
کسب علم و افزایش اطلاعات به معنای رشد نیست. رشد زمانی اتفاق می‌افتد که علم و دانش تبدیل به عمل می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که درحال زندگی هستند، اما واقعیت این است که به معنای واقعی «زندگی» نمی‌کنند، بلکه فقط وقت خود را می‌گذرانند. اکثر افراد برای رسیدن به آرزوهای خود هیچ اقدامی نمی‌کنند و منتظر هستند تا اقبال آنها را به موفقیت برساند. این‌که ضریب هوشی فردی بالاتر از دیگران باشد، در موفقیت تاثیری ندارد، مگر این‌که با استفاده از علم خود، عمل کند. بین دانستن روش انجام کار و انجام دادن آن کار تفاوت زیادی است. هوش و علم هر دو بدون عمل بی‌استفاده هستند. موفقیت در گرو گرفتن تصمیماتی درست و به‌موقع است. افراد باید بتوانند متناسب با اهداف و آرزوهای خود تصمیمات قاطع و صحیح بگیرند و به آن عمل کنند.
گاه افراد، کارهایی را فقط از روی احساس ناراحتی یا هیجان انجام می‌دهند. اینگونه کارها و تصمیمات اغلب نادرست هستند که با نتایج تاسف‌برانگیزی همراه هستند. هرچند که احساسات در بسیاری از وجوه زندگی دخیل هستند، اما تصمیماتی که از روی احساس گرفته می‌شوند اغلب نتایج خوبی در پی ندارند. چنین تصمیماتی بر پایه احساسات زودگذر گرفته می‌شوند و قوه عقل و منطق در آنها نادیده گرفته می‌شود.  اجازه ندهید احساستان، هوش و منطق شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. پیش از گرفتن تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز، تامل کرده و خوب درباره آن فکر کنید.

 


تعداد بازدید :  279