شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
پدر، دختر و نوه باند سرقت تشکیل داده بودند
سرقت طلای کودکان در اماکن مذهبی

گروه حوادث| اعضای یک خانواده در اماکن مذهبی سناریوی سرقت‌های سریالی‌شان را به اجرا می‌گذاشتند. غفلت مادران کافی بود تا فرزندان خردسالشان طعمه نقشه از پیش تعیین‌شده خانواده سارق شوند.
شکایت‌های عجیب
2ماه می‌گذشت که شکایت‌های عجیبی از مالباختگانی که طلاهای دختران خردسالشان دزدیده می‌شد پیش‌روی پلیس آگاهی استان قم قرار گرفته بود. مالباختگان در شکایتشان ادعا کرده بودند که وقتی در اماکن مذهبی مشغول وضو و عبادت بوده‌اند افرادی فرزندانشان را تحت نظر می‌گرفته‌اند و در غفلت آنها زیورآلات و طلاهای این کودکان را سرقت می‌کرده‌اند. با توجه به حساسيت موضوع و با تشکيل تيمي ويژه دستگيري سارقان در دستور کار ماموران آگاهي استان قرار گرفت. تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد طعمه‌های این سارقان دختران بین 5 تا 8ساله هستند. تا این‌که ماموران با گشت‌های نامحسوس و انجام کارهای اطلاعاتی توانستند سارقان را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان طلا که يک پدر و دختر هستند با يک موتورسيکلت محله‌هايي را براي سرقت طلاي دختران کم‌سن‌و‌سال انتخاب مي‌کردند تا علاوه بر اينکه به‌راحتي به خواسته‌شان برسند، شناخته نيز نشوند. همین سرنخ کافی بود تا سارقان در مخفیگاه‌شان دستگیر شوند.
مصاحبه با متهمان
دختر جوان در بازجویی‌ها گفت: با پدرم قبل از غروب آفتاب با يک موتورسيکلت از محله‌مان خارج می‌شدیم و هنگام نماز مغرب و عشاء مسجدي را انتخاب مي‌کرديم. پدرم بيرون از مسجد منتظر مي‌ماند و من نيز با فرزند خردسالم داخل شده و دختران کم‌سن و سالي را که زيورآلات داشتند شناسايي و در غفلت مادر، کودک را از مسجد خارج کرده و با سرقت طلاهايش بلافاصله با پدرم متواري مي‌شديم.
چطور کسي متوجه نمي‌شد؟
سارق: اگر کسي مي‌ديد، فکر مي‌کرد فرزند خودم است که با او به بيرون از مسجد مي‌رويم، غفلت مادر از کودکش باعث مي‌شد که اين سرقت به‌راحتي شکل بگيرد.
به عاقبت کار فکر نکردي؟  آيا فکر نکردي کودک چه آسيبي مي‌بيند؟
دوست ندارم حتي براي خودم اين اتفاق بيفتد، اما چون وضع مالي خوبي نداشتم به‌علاوه خرج اعتياد پدرم نيز باعث مي‌شد تا با همدستي وي دست به اين کار بزنيم. پدر معتاد که در جایگاه متهم در انتظار حکمش نشسته بود نیز در رابطه با سناریوی سرقت‌هایشان گفت: خیلی پشيمانم، خيلي، اعتياد زندگي‌ام را نابود کرده. من با هر بار سرقت فقط خرج اعتيادم را درمي‌آوردم.  متهمان در تحقيقات پليسی به 20 سرقت طلاجات کودکان اعتراف کردند و در نهايت تحويل مراجع قضايي استان شدند.


تعداد بازدید :  169