شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

درخواست دریافت 2 مرحله‌ای پول گروگانگیران را لو داد
رهایی از چنگ آدم‌ربایان
پسر بچه 3 ساله که در دام گروگانگیران پاکستانی گرفتار شده بود با تلاش ماموران پلیس به آغوش خانواده‌اش بازگشت. وقتی 2تبعه خارجی برای اطمینان از لو نرفتن نقشه گروگانگیری‌شان قرار 2 مرحله‌ای برای دریافت پول گذاشتند هرگز تصور نمی‌کردند در تله پلیسی گرفتار شوند.   
به گزارش ایرنا، آدم‌ربایان که از اتباع پاکستانی بودند از خانواده این کودک درخواست 400‌میلیون ریال را داشتند.   می‌خواستند  این مبلغ در 2 مرحله به آنان پرداخت شود. به نحوی که 100‌میلیون ریال آن در تهران و الباقی در پاکستان به آدم‌ربایان تحویل دهند.  
همین درخواست کافی بود تا خانواده کودک گروگان گرفته شده   برای پیشگیری از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار، به کمک  نیروهای انتظامی با گروگانگیران وارد مذاکره شوند. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با استفاده از شگردها و فنون خاص پلیسی پس از چند روز کار اطلاعاتی و شناسایی بی‌وقفه سرانجام موفق شدند محدوده مخفیگاه آدم‌ربایان را مورد شناسایی و آن‌جا را تحت‌محاصره قرار دهند. پس از انجام عملیات آزادسازی، این پسر بچه به آغوش خانواده خود بازگشت.  

8 سارق مسلح دستگیر شدند
تبادل آتش در کوه‌های شنبه
گروه حوادث| باند سارقان خشن که با سدکردن راه خودروهای درحال حرکت جاده‌ای بار آنها را به تاراج می‌بردند در شبیخون پلیسی به ایستگاه آخر تبهکاری‌هایشان رسیدند. در این عملیات پلیسی یکی از سارقان به شدت زخمی و 6 نفر دستگیر شدند.
چندی پیش شرور و سارق مسلح فراری به نام «عباس» با تشکیل باندی مسلحانه اقدام به سرقت‌های خشن و سرقت بار خودروها در شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و فراشبند در استان فارس می‌کرد. این باند در آخرین اقدام مسلحانه خود یک دستگاه خودرو پرادو را از فراشبند استان فارس سرقت و پس از ورود به حوزه شهرستان دشتی اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو پراید کرده و به سمت کوه‌های بخش شنبه و سنا حرکت کردند. به محض اطلاع پلیس مبنی بر سرقت مسلحانه بلافاصله طرح مهار اجرا و عوامل پلیس بخش‌های انتظامی سنا و شنبه در مسیر حرکت سارقان حضور یافته و پس از عدم توجه سارقان به دستور پلیس و تیراندازی به سمت نیروهای پلیس، تبادل آتش بین پلیس و سارقان شدت می‌گیرد. در این درگیری مسلحانه یکی از سارقان به نام «عبدالحمید» دستگیر و یکی از سارقان به شدت مجروح و بقیه سارقان نیز با رها کردن هر 2 خودرو پراید و پرادو به سمت کوهستان اطراف متواری شدند.  عملیات تعقیب و گریز پلیسی کلید خورد. نیروهای کمکی پلیس از مرکز استان و شهر خورموج به منطقه درگیری اعزام شدند و تعقیب و گریز پلیس و سارقان در کوه‌ه‌های دشت پلنگ ادامه پیدا کرد. تا این‌که 3 سارق مسلح به نام‌های هویت‌های «محمدجواد»، «آرمان» و «محمدقلی» دستگیر شدند و مقادیر زیادی کالای سرقتی به همراه سه خودرو سرقتی کشف و به مقر پلیس در شهرستان دشتی منتقل شد. در این عملیات مجموعا 6 خودرو توقیف شد که 4 دستگاه سرقتی و 2 دستگاه متعلق به سارقان بود. همچنین در آخرین گزارشی که از نیروی انتظامی برای «بوشهرنیوز» ارسال شده است سه متهم دیگر به نام‌های «تیمور»، «علی» و «کیوان» در تجسس ماموران در کوه‌های دشت پلنگ دستگیر شدند. با دستگیری این سه متهم تعداد سارقان دستگیرشده به 8 نفر رسید.


تعداد بازدید :  145