شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
مادر، دختر و پسر جوان شاهد مرگ اعضای خانواده‌شان بودند
آوار مرگ در انفجار سیلندر
پدر خانواده، مادربزرگ و مرد میهمان در این حادثه جان باختند

گروه حوادث| 2 مرد و یک پیرزن در آوار مرگ ساختمان 2طبقه‌ای در حصارک کرج به کام مرگ فرو رفتند.
 حضور نداشتن مادر و دختر خانواده در لحظه ریزش آوار آنها را در برابر مرگ اعضای خانواده‌شان قرار داد.  
نیروهای مردمی در صحنه
ساعت 34: 12 ظهر دیروز بود که اهالی خیابان آقا رضایی خیابان کاوه حصارک استان البرز طي تماس با 125 آتش‌نشانی خبر از انفجار شدیدی در یک خانه 2 طبقه مسکونی دادند.
خبر هولناکی بود. عمق فاجعه شاهدان ماجرا را شوکه کرده بود.  همسایه‌ها سراسیمه به کوچه دویده بودند. همه تصور می‌کردند زلزله آمده است اما در برابر دیدگانشان یک خانه 2طبقه دیده می‌شد که به علت نامعلوم به تلی از خاک تبدیل شده بود. همسایه‌ها بهت‌زده به ساختمان خیره شده بودند و وقتی دیدند ساکنان خانه در میان خروارها آجر و خاک حبس شده‌اند تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی دست‌به‌کار شدند. همسایه‌ها توانستند پیکر نیمه‌جان پسر جوان خانواده را از زیر آوار بیرون بکشند.
گروه اول امدادی
دقایقی بعد مأموران آتش‌نشانی خود را به محل حادثه رساندند.  26 نیروی امداد و نجات از ایستگاه‌های 105، 106، 108، 109 و 110 آتش‌نشانی همراه با روسای عملیاتی به خیابان کاوه حصارک رسیدند. آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه با یک ساختمان 2طبقه روبه‌رو شدند که بر اثر انفجار کاملا تخریب شده بود. این درحالی بود که هیچ‌کس از کسانی که در زمان انفجار در خانه حضور داشتند خبری در دست نداشت. آتش‌نشانان بی‌درنگ مشغول آواربرداری و تجسس حرفه‌ای برای کشف افراد مدفون زیر آوار شدند. ابعاد انفجار به‌حدی بوده که علاوه بر تخریب کامل این خانه 2طبقه، شیشه و دیوار خانه همسایه نیز دچار شکستگی و ریزش شده بود. در بررسی‌های میدانی مشخص شد که 2 مرد و یک پیرزن زیر آوار زندانی شده‌اند. عملیات نجات درحالی برای نجات جان این 3نفر کلید خورد که نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر نیز با دریافت این حادثه هولناک به محل حادثه اعزام شدند. تا رسیدن امدادگران هلال‌احمر تیم‌های جست‌وجوی آتش‌نشانی به دنبال اعضای این خانواده بودند. در این جست‌و‌جو جسد 2 مرد درحالی‌که دیگر نفس نمی‌کشیدند از زیر آوار بیرون کشیده شد.
امیر رنجی مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی استان البرز به «شهروند» گفت: عملیات امداد و نجات سخت و نفسگیر بوده و نیروهای امدادی با جدیت مشغول عملیات آواربرداری شدند. در بررسی‌های نخست مشخص نبود چند نفر زیر آوار حبس شده‌اند. در دقایق اولیه، پیش از رسیدن ماموران نیروهای مردمی یکی از ساکنان محبوس‌شده را بیرون کشیدند. ماموران پس از دقایقی توانستند جسد 2 مرد را از زیر آوار بیرون بکشند. این درحالی بود که مادر و دختر این خانواده در زمان وقوع حادثه در خانه حضور نداشتند و همین باعث شد آنها از آوار مرگ نجات پیدا کنند.
گروه دوم امدادگران
امدادگران هلال‌احمر پس از دریافت خبر ریزش آوار بلافاصله با 2 تیم امداد و نجات آواربرداری و 2 تیم سگ‌های زنده‌یاب (آنست) به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امداد و نجات آغاز شد.  حامد زارع مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان البرز در رابطه با این حادثه به «شهروند» گفت: امدادگران با حضور در محل حادثه با یک ساختمان 2طبقه روبه‌رو شدند که به دلیل انفجار به‌طور کامل تخریب شده بود.  جست‌وجو‌ها آغاز شد و امدادگران توانستند با تلاش بی‌وقفه خود  جسد مادربزرگ خانواده را پیدا کنند. زارع در رابطه با این حادثه به «شهروند» گفت: «بررسی‌های کارشناسانه امدادگران حاکی از آن بود که علت اصلی این حادثه انفجار سیلندر گازی بود که در خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.»


تعداد بازدید :  147