شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
آژیر

خودرو آتش‌نشانی در آتش سوخت
انفجار کارخانه فشفشه‌سازی به خاطر یک اشتباه
گروه حوادث| اشتباه کارگر، یک کارخانه فشفشه‌سازی را با خاک یکسان کرد.
ساعت 9 صبح دیروز بود که نیرو‌های آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان بروجن در جریان وقوع یک انفجار مهیب یک کارخانه فشفشه‌سازی در خارج از شهر قرار گرفتند.  یک شرکت تولید‌کننده فشفشه در شهرک صنعتی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه دچار انفجار و حریق شد.  چهار اکیپ امدادی از جمعیت هلال‌احمر بروجن و اکیپ‌های آتش‌نشانی از شهرهای بروجن، نقنه و فرادنبه برای خاموش کردن آتش به شهرک صنعتی بروجن اعزام شده‌اند. جواهری مدیرجمعیت هلال‌احمر بروجن به «شهروند» می‌گوید: بلافاصله پس از دریافت خبر 40 امدادگر هلال‌احمر به همراه دو دستگاه ست نجات و دو دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه که در بیرون از شهر بود شدند. امدادگران هلال‌احمر از همان آغاز کار پابه‌پای آتش‌نشانان عملیات امدادونجات را آغاز کردند این درحالی بود که به دلیل شدت انفجار تمام کارخانه با خاک یکسان شده بود و از تعداد افراد گرفتار نیز هیچ اطلاعاتی در دست نبود. وی در ادامه گفت: با تلاش تیم‌های امدادی حاضر در محل یک نفر از کارگران کارخانه که در این انفجار دچار سوختگی شده بود نجات پیدا کرد و با آمبولانس هلال‌احمر به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شد.  
اما ماجرا با مجروح شدن این کارگر به پایان نرسید. مدیر جمعیت هلال‌احمر بروجن در ادامه ماجرا می‌گوید: متاسفانه شدت حریق و گرمای هوا ادامه کار برای تیم‌های امدادی را سخت و غیرممکن کرده بود اما نیروها بدون هیچ وقفه‌ای توانستند پس از 6 ساعت تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر آتش را خاموش کنند اما در این میان یکی از خودروهای آتش‌نشانی طعمه آتش شد و متأسفانه یکی از نیروهای آتش‌نشانی نیز در حین عملیات دچار جراحت شد. طبق گفته کارشناسان علت این حادثه بی‌احتیاطی کارگر کارخانه ذکر شده اما تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی همچنان ادامه دارد.

پایان فرار سارق مسلح موسسه مالی فرشتگان
سارق مسلح موسسه مالی و اعتباری فرشتگان  زاهدان دستگیر شد.  سرهنگ «غلامرضا جعفری» در تشریح جزییات خبر افزود: در پی وقوع سرقت از موسسه مالی و اعتباری فرشتگان زاهدان در تیرماه گذشته، ماموران اقدامات گسترده تخصصی، سرکشی از مناطق آلوده و کنترل محل تردد سارقان را به‌طور نامحسوس در دستور کار خود قرار دادند. وی گفت:  ماموران با اشراف اطلاعاتی هویت یکی از سارقان که از اتباع بیگانه غیرمجاز است، شناسایی کرده و روز یکشنبه هنگام تردد در خیابان مورد شناسایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: متهم پس از تعقیب و گریز در یکی از خیابان‌های شلوغ زاهدان از سوی ماموران انتظامی دستگیر شد. فرمانده انتظامی زاهدان اظهار داشت: در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح کمری و مقداری مهمات مربوطه کشف و متهم برای بررسی بیشتر به مقر پلیس انتقال یافت. جعفری افزود: متهم در تحقیقات تخصصی به سرقت 12‌میلیون و 800‌هزار تومان از موسسه مالی و اعتباری فرشتگان زاهدان با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد. وی گفت: اقدامات تخصصی برای دستگیری همدست متهم همچنان ادامه دارد.


تعداد بازدید :  204