شماره ۱۲۶۰ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

نه پول گندم را دادند نه نرخ تضمینی تعیین شد
فارس| بهرام بیرانوند عضو سابق کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم در پاسخ به کسانی که مدام از واردات گندم سخن می‌گویند، گفت: به جای شعار واردات گندم، دولت برای امنیت غذایی و استقلال کشور باید از کشاورزان حمایت کند و پول گندمکاران را به موقع بدهد.
او در مورد کسانی که به بهانه ارزان بودن گندم خارجی می‌گویند، به جای تولید گندم و خرید تضمینی 1300 تومانی از گندم وارداتی 900 تومانی خارجی استفاده کنیم، گفت: آنهایی که این حرف را می‌زنند، مفهوم استقلال و امنیت ملی و غذایی کشور را نمی‌دانند. ممکن است امروز گندم ارزان به ما بفروشند، اما گندم مانند کالاهای نظامی و دفاعی کشور ضروری است که باید در داخل کشور تهیه شود.
عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، افزود: مگر می‌شود علیه امنیت ملی و امنیت غذایی کشور و از واردات گندم صحبت کرد، این امر شوخی‌بردار نیست.
او اضافه کرد: کسانی که نرخ جهانی گندم را در واردات و صادرات در نظر می‌گیرند، اگر راست می‌گویند در زمانی که نرخ جهانی هر کیلو گندم 1500 و 1600 تومان بود، اما برای گندم داخلی کیلویی 600 تومان پرداخت می‌شد، چرا آن موقع حرف نمی‌زدند و چرا خسارت کشاورزان بابت تولید آن سال‌های گندم را نمی‌دهند.

طرح گرانی خودرو کارخانه‌ای در مجلس
فارس| سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: موضوع افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور شریعتمداری وزیر صنعت بررسی خواهد شد.
او گفت: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها برخی نگرانی‌هایی را در مردم ایجاد کرده که این موضوع را در جلسه روز سه‌شنبه با شریعتمداری، وزیر صنعت مطرح و بررسی خواهیم کرد.

سپرده‌گذاری منابع صندوق‌های بانکی در بانک‌ها
مهر| شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های وابسته به بانک‌ها ۷۰‌درصد منابع خود را در همان بانک و فقط ۳۰درصد مابقی را در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به گفته او، خیلی وقت‌ها گفته می‌شود که تالارهای منطقه‌ای بورس نباید راه‌اندازی می‌شد، ولی در پاسخ به آنها باید گفته شود اگر چه دنیا به سمت موبایل تریدینگ حرکت می‌کند اما فرهنگسازی بانکداری در بستر نت بسیار مشکل است. همین که مردم تالار فیزیکی بورس را می‌بینند به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه راغب می‌شوند. اقدام امروز نیز در راستای فرهنگ‌سازی توسعه خدمات بازار سرمایه است.

ورود 2 فروند هواپیمای جدید
ایلنا|  محمودشکرآبی،مدیرعامل قشم ایر با بیان این‌که بویینگ به بازار هوایی ایران نیاز دارد، گفت: به محض صدور مجوز اوفک دو فروند هواپیمایی بویینگ وارد ناوگان قشم‌ایر می‌شود.

یک زن نفر دوم صنعت نفت ایران شد
ایسنا|  وزیر نفت در حکمی مرضیه شاهدایی را به‌عنوان قائم‌مقام خود منصوب کرد. مرضیه شاهدایی پیش از این در سمت معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام وظیفه  می‌کرد.


تعداد بازدید :  369