شماره ۱۲۶۰ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
خبر

لاریجانی: منطق شورای نگهبان با منطق ما متفاوت است
ایسنا|  رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکری درباره موضوع سپنتا نیکنام گفت که دراین‌باره تفاوت برداشتی وجود دارد که باید در کلیت کشور حل شود. علی لاریجانی گفت: اقلیت‌های مذهبی در مجلس حضور داشته و برادران خوب ما هستند که باهم کار می‌کنیم. در مورد شوراهای اسلامی نیز قوانینی داریم که مربوط به سال‌های قبل است که در آن تبصره‌ای آمده مبنی بر این‌که اقلیت‌های دینی برای عضویت باید شرایطی داشته باشند لذا عضویت آنها از لحاظ قانونی قابل قبول است. رئیس قوه مقننه اضافه کرد: اگر استدلال شورای نگهبان را بپذیریم، این شورا می‌تواند مطابق اصل ۴ قوانین ابلاغ شده را رد کند که در این شرایط فلسفه وجودی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اصلاح موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان از بین می‌رود چون ممکن است شورای نگهبان به موردی بر بخورد و با استدلالش بگوید اشکال شرعی وجود دارد و از آن طرف ما اصرار به آن مصوبه کرده تا مجمع تشخیص آن را بررسی و نهایتا تصویب کند. با استدلال شورای نگهبان مصوبه‌های مجمع تشخیص نیز اگر در سال‌های بعد مورد اشکال شرعی شورای نگهبان قرار گیرد باید رد شود. لاریجانی با بیان این‌که این نظر دارای منطق قوی نیست، گفت: منطق قوی این است که آنچه در اصل ۴ آمده لحاظ شود بنده در همین رابطه صورت مذاکرات خبرگان را دیدم آن‌جا این نگرانی وجود داشت که همه قوانین باید مطابق موازین اسلامی باشد. مرحوم شهید بهشتی نیز در جایی گفتند که وقتی نام اسلامی گذاشته شود یعنی باید مطابق اسلام اداره شود و حضور اقلیت‌ها منعی ندارد. وی افزود: اگر فرض کنیم که استدلال شورای نگهبان درست است بازهم باید این موضوع به مجلس اعلام شود تا قانون را تغییر داده نه این‌که در جای دیگری آن را وضع کنند. این موضوع باید حل شود. منطق شورای نگهبان با منطق ما متفاوت است. دو برداشت متفاوت وجود دارد که باید حل شود.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در خصوص ویزای اربعین حسینی
انتخاب| ستاد خبری وزارت اطلاعات اعلام کرد:  با توجه به زیر ضربه قرار گرفتن کیس بزرگ جعل ویزای کشور عراق و تقارن آن با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، برای برخی از زائرین محترم پرسش و ابهام پیرامون جعلی یا اصلی بودن ویزای خود به وجود آمده است.  اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) مانع توزیع این ویزاهای جعلی شده و به شکل عمومی جای نگرانی برای زائرین محترم وجود ندارد.  اقدام به موقع برای دریافت ویزا، مراجعه به مبادی رسمی و انجام مراحل قانونی، باعث اطمینان و آرامش خاطر زائرین محترم و جلوگیری از سوء استفاده باندهای متخلف خواهد شد. همچون گذشته از زائرین محترم انتظار می‌رود ضمن حفظ هوشیاری کامل خود در طول این سفر معنوی، به اطلاعیه‌های مبادی ذیربط توجه کامل داشته باشند.

نماینده زرتشتیان مجلس خبر داد: پیگیری رئیس‌جمهوری برای رفع حکم تعلیق سپنتا نیکنام
ایسنا|  نماینده زرتشتیان در مجلس از موافقت و همراهی رئیس‌جمهوری با ریاست مجلس برای رفع حکم تعلیق سپنتا نیکنام خبر داد. اسفندیار اختیاری با اشاره به حضور حسن روحانی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزرای پیشنهادی نیرو و علوم از موافقت وی برای رفع حکم تعلیق سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر خبر داد و گفت: در گفت‌وگویی که با رئیس‌جمهوری داشتم، دیدگاه وی را درباره موضوع سپنتا نیکنام جویا شدم و ایشان ضمن ابراز ناراحتی از موضوع گفتند که درحال پیگیری برای حل آن هستند. نماینده زرتشتیان در پایان افزود: آقای واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم به پیگیری‌های انجام شده اشاره کردند و گفتند که به‌زودی نتایج این اقدامات اعلام خواهد شد.

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان شد
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور|  استانداران یزد، اردبیل، مازنداران و اصفهان در جلسه دیروز هیأت دولت انتخاب شدند. سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه دیروز هیأت دولت که به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد، گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری‌های اردبیل، اصفهان، مازندران و یزد معرفی و با تصویب هیأت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شدند. سامانی افزود: اکبر بهنام‌جو به عنوان استاندار اردبیل، محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان، محمد اسلامی به عنوان استاندار مازندران و محمود زمانی‌قمی به عنوان استاندار یزد تعیین شدند. قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان‌ها خاطرنشان کرد: با تعیین 4 استاندار جدید در جلسه امروز هیأت وزیران، از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون استانداران 21 استان تغییر کردند.


تعداد بازدید :  473