شماره ۱۲۶۰ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

واکنش مانچینی به مربیگری‌ در تیم‌ملی ایتالیا| روبرتو مانچینی، سرمربی پیشین تیم فوتبال اینتر به شایعاتی که درباره احتمال مربیگری او در تیم‌ملی کشورش شکل گرفته است، پاسخ داد. وی گفت: «من واقعا امیدوارم که ایتالیا به جام‌جهانی 2018 صعود کند چون جام‌جهانی بدون ایتالیا بی‌معنی است. دوست دارم سرمربی تیم‌ملی شوم. برای این کار تا 70سالگی زمان دارم، اما درحال‌حاضر برای تیم‌ملی صعود از هر چیزی مهمتر است.»
انگلیس، قهرمان جام‌جهانی نوجوانان| دیدار نهایی جام‌جهانی زیر 17‌سال هند بین اسپانیا و انگلیس برگزار شد. تیم‌ملی انگلیس در شرایطی که ابتدا با نتیجه 2 بر صفر از اسپانیا عقب افتاده بود در پایان بازی توانست با نتیجه 5 بر 2 به برتری برسد و قهرمان جام‌جهانی نوجوانان شود. برزیل هم با پیروزی 2 بر صفر مقابل مالی به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.
مذاکره برای ورود ورزش‌های الکترونیکی به المپیک| اعضای اصلی جنبش المپیک در جلسه‌ای درباره ورزش‌های الکترونیکی (esports) به این نتیجه‌ رسیدند که این ورزش‌ها می‌تواند جزو فعالیت‌های ورزشی به‌شمار آید. به ‌این‌ ترتیب اعضای کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) و انجمن فدراسیون‌های ورزشی در آینده با هم درباره گسترش دادن این ورزش‌ها و سرمایه‌گذاری روی آنها برای المپیکی شدن مذاکره خواهند کرد. در صورتی که ورزش‌های الکترونیکی بخواهد جزو جنبش المپیک باشد باید به IOC اثبات شود که انجام این ورزش‌ها هیچ‌کدام از ارزش‌های المپیک را زیر پا نمی‌گذارد.
دستگیری مربی دو قهرمان المپیک به اتهام تجاوز| اسکات ولکرز، مربی سابق تیم شنای المپیک استرالیا به دلیل تجاوز به کودکان دستگیر و محکوم شد. پلیس کوینیزلند در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «ولکرز 59 ساله پنج مورد اتهام به تجاوز به کودکان دارد و ماه آینده دادگاه او برگزار خواهد شد.»
رأی‌گیری جدید در کاتالونیا، دو روز پیش از ال‌کلاسیکو| دولت اسپانیا پس از انحلال مجلس کاتالونیا، روز 21 دسامبر را برای برگزاری رأی‌گیری در ایالت کاتالونیا مشخص کرد. زمان‌بندی برگزاری رأی‌گیری از این جهت قابل‌توجه است که تنها دو روز با ال‌کلاسیکو، تقابل حساس دو تیم رئال و بارسا فاصله دارد. موضوع جدایی کاتالونیا از اسپانیا به نحوی با باشگاه بارسلونا گره خورده و از همین حیث، برگزاری انتخابات تنها دو روز پیش از ال کلاسیکو می‌تواند حواشی بسیاری را به همراه داشته باشد.

 


تعداد بازدید :  365