شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
متخلفان جدید در پرونده کارت‌های معافیت
این داستان ادامه دارد

شهروند| هرچه به نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نزدیک می‌شویم، خبرهای بیشتری پیرامون پرونده کارت‌های معافیت جعلی شنیده می‌شود.
استارت با کریمیان
قرار نگرفتن نام مهدی کریمیان در لیست 18 نفره استقلال مقابل صبای قم موضوعی بود که از چشم خیلی‌ها پنهان ماند. میرشاد ماجدی، سرپرست استقلال در این‌باره می‌گوید: «روز قبل از بازی با صبا سازمان لیگ برتر با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار بازی نکردن این بازیکن به دلیل مشکل سربازی شد. گفتند او باید به نظام وظیفه برود و ما هم اطاعت کردیم.» کریمیان روز گذشته به سازمان نظام وظیفه رفت و توضیحاتش را ارایه کرد اما همچنان اجازه بازی ندارد.
نام‌های جدید در پرونده
پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» دراین‌باره باعث شد نام چند بازیکن دیگر به دست آید. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر دراین‌باره می‌گوید: «سیدمحمد حسینی، مهدی کریمیان، محمد مختاری، ابراهیم کریمی و... بازیکنان جدیدی هستند که کارتهای معافیتشان جعلی بوده و دیگر نمی‌توانند برای تیم‌های خود بازی کنند.»
تکذیب متخلفان
جالب است که با وجود اعلام بهروان، بازیکنانی که متخلف شناخته شده اند، خود را مبرا از هر خطایی می‌دانند. ابراهیم کریمی، ‌هافبک تیم راه‌آهن به «شهروند» می‌گوید: «یک اشتباهی درباره من در سازمان لیگ به وجود آمده بود و امروز(دیروز) به حوزه نظام وظیفه رفتم تا این موضوع را پیگیری کنم که متوجه شدم مشکل خاصی نیست. مشکلی برای همراهی تیمم ندارم.» سیدمحمد حسینی، بازیکن سابق ذوب آهن هم که در تیمی مشغول به کار نیست، دراین‌باره توضیح می‌دهد: «نمی‌دانم داستان از چه قرار است اما باید بگویم که کارت من هیچ مشکلی ندارد.»
تا نیم‌فصل صبر کنید
به‌نظر می‌رسد پرونده کارتهای معافیت جعلی در فوتبال ایران همچنان باز خواهد ماند؛ هرچند که سردار موسی کمالی، معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای نیروهای مسلح نظر دیگری دارد: «پرونده برخی از بازیکنان درحال بررسی در سازمان نظام وظیفه است و به‌زودی لیست جدیدی از بازیکنانی را که کارت معافیتشان باطل شده اعلام می‌کنیم. قطعا تا تعطیلات لیگ برتر پرونده مختومه می‌‎شود.»


تعداد بازدید :  176