شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
مسجدجامعی مطرح کرد:
ردپای اشخاص‌حقیقی در«بوستان مادر»

ایسنا| رئیس شورای شهر تهران گفت:  قرارداد 20‌هزار‌میلیارد تومانی شهرداری با قرارگاه خاتم را با دید کارشناسی ندیده‌ام و در تعطیلات عید آن‌را بررسی می‌کنم.
احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران درباره قرارداد 20‌هزار‌میلیارد تومانی شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا و این‌که گفته می‌شود این قرارداد تفاهمنامه است، تصریح کرد: یک تفاهمنامه است اما در تفاهمنامه معمولا رقم مالی آورده نمی‌شود.
رئیس شورای شهر تهران درباره بحث‌های مربوط به بوستان مادر و تغییر کاربری آن نیز، گفت:  در این‌که این بوستان در پهنه (G) بوده است، تردیدی وجود ندارد و بحث اینجاست که چگونه توانسته مجوز تغییر پهنه بگیرد و آیا کمیسیون ماده 5 این اختیار را دارد که مجوز تغییر پهنه بدهد یا شورایعالی معماری و شهرسازی باید دستور تغییر پهنه را بدهد.
او افزود:  باید دید چه هزینه‌ای در قبال تغییر پهنه پرداخت شده و رقم دریافتی در کجا هزینه شده است و به چه کسی داده شده است، زیرا دامنه این موضوع به پل صدر می‌رسد.
مسجدجامعی با بیان این‌که گفته می‌شود قرار بوده با این مبلغ باغات کن خریداری شود، گفت: در عین حال صحبت بر سر این است که چرا وقتی شورا نسبت به توقف ساخت‌وساز در بوستان مادر دستور داد، این کار متوقف نشد و تسریع پیدا کرد.
او وجود اشخاص حقیقی در پرونده بوستان مادر را رد نکرد و گفت:  افراد حقیقی وجود دارند که از این موضوع بهره برده‌اند.
او درباره بخشنامه حذف زنان از برخی موقعیت‌های کاری در شهرداری، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار من نیست، اما به اندازه کافی بعد رسانه‌ای پیدا کرده است.
مسجدجامعی در بخش دیگری با بیان این‌که متأسفانه تذکرات شورایی‌ها به نتیجه نمی‌رسد، به عدم نتیجه گرفتن این تذکرات در دوره‌های قبلی شورای شهر اشاره کرد و گفت: معمولا تذکرات بی‌نتیجه می‌ماند، اما با رسانه‌ای‌شدن بسیاری از آنها پیگیری می‌شوند.
در چند هفته اخیر چند موضوع تفاهمنامه 20‌هزار میلیاردی شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، تصمیم شهرداری تهران به تفکیک جنسیتی در مجموعه خود و حذف زنان از برخی پست‌های داخلی و نیز تخلف در پرونده بوستان مادر و بی‌توجهی به دستور شورا در عین اهمیت بسیار با حاشیه‌هایی رو‌به‌رو شد.  البته این موضوعات مهم درست با تعطیلی شورا در تابستان همراه شد و اعضا یا در مورد این موضوعات سکوت کرده‌اند یا قرار است در جریان تعطیلات و بعد از آن در مورد این موضوعات صحبت و پیگیری داشته باشند.


تعداد بازدید :  142