شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

مراسم عزاداری سالار شهیدان در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت دیروز (شنبه) همزمان با روز هفتم ماه محرم‌الحرام با حضور رئیس‌جمهوری و اعضای هیأت دولت در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس قوه مجریه، معاونان رئیس‌جمهوری، وزرا، رئیس دفتر و مشاوران رئیس‌جمهوری، معاونان وزیران و مدیران نهاد ریاست‌جمهوری برپا شد.
در این مراسم سرشار از معنویت، علاوه بر مداحی و ذکر مصیبت حادثه کربلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستگاری، کربلا را تقابل دو فکر و دو اندیشه دانست.
وی با اشاره به آثار معنوی، روحی و فکری مجالس عزاداری امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام درباره جایگاه بالای شرکت در این مجلس و طرح اندیشه و امر و رسالت ایشان در این مراسم را یادآور شد.  شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، نماز جماعت ظهر و عصر هفتم ماه محرم‌الحرام را به امامت رئیس‌جمهوری اقامه کردند.

فیرحی: امر به معروف و نهی از منکر هم برای مردم و هم برای دولت است

یک استاد دانشگاه تصریح کرد که امر به معروف و نهی از منکر هم برای مردم و هم برای دولت است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود فیرحی که در سومین شب از مراسم‌های عزاداری حسینیه حضرت فاطمه(س) درباره نهضت عاشورا سخنرانی می‌کرد گفت: معاویه امر به معروف و نهی از منکر را از حالت نظارت مؤمنان به دولت خارج کرد و آن را به سمت نظارت‌های مردم به یکدیگر منحرف ساخت و نهادی را نیز به نام هسته تأسیس کرد که دولت را متوجه امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد.
وی افزود: امر به معروف برای نظارت شهروندان به دولت بود، اما به مکر معاویه این واجب معکوس شد و امام حسین (ع) در خطبه ‌سال 60 هجری این حیله را آشکار کرد.

هنوز حکم قضات کهریزک صادر نشده است
وکیل مدافع خانواده مرحوم محمد کامرانی از کشته‌شدگان حادثه کهریزک از اظهارنظر نماینده دادستان کل کشور در این پرونده خبر داد.
به گزارش ایرنا، حسن کمالی روز شنبه در مقابل دادسرای و دادگاه انقلاب تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا گفت:  این پرونده منتظر اظهارنظر نماینده دادستان کل کشور بود که ظاهرا نماینده دادستان در این رابطه اظهارنظر کرده اما هنوز رأی صادر نشده است.  وی اضافه کرد: خانواده مرحوم کامرانی‌ منتظر صدور رأی از سوی شعبه 9 دیوان عالی کشور هستند.
نخستین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به قضات کهریزک روز سه‌شنبه هشتم اسفند ‌سال 1391 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.
هیات قضایی این پرونده که شامل 5 قاضی به ریاست قاضی مدیر خراسانی بودند، درنهایت پس از گذشت 11 جلسه، ابتدای خرداد‌ سال 92 ختم دادرسی را اعلام کردند.

عليزاده طباطبايي خبر داد: یک‌سال حبس برای غنچه قوامی
وکیل غنچه قوامی از صدور یک‌سال حبس برای او خبر داد.
محمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایلنا ضمن بیان این موضوع که تا کنون سه هفته از پایان جلسه غنچه قوامی می‌گذرد، افزود:  با وجود این‌که به ماگفته شده رأی موکل بنده صادر شده، اما این حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است.
وکیل غنچه قوامی افزود: البته امروز رئیس دادگاه حکم صادر شده را به بنده نشان داد که طبق آن موکلم به یک‌سال حبس محکوم شده بود. علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تخفیف در این حکم وجود دارد یا خیر، افزود:  با توجه به این‌که غنچه قوامی هیچ‌گونه سوء سابقه‌ای نداشته، براساس ماده 37 و 38 قانون مجازات اسلامی دادگاه می‌تواند تخفیف قایل شود.
علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام جدیدی متوجه قوامی است؟ گفت: اطلاع ندارم اما در ملاقاتی که روز چهارشنبه غنچه قوامی با مادرش داشته، اعلام کرده اتهام جدیدی به او تفهیم نشده است.
علیزاده طباطبایی در پاسخ به این‌که آیا ملاقاتی با غنچه قوامی داشته است یا خیر، افزود: دادگاه نامه‌ای نوشته و براساس حکم دادگاه بنده به‌عنوان وکیل، می‌توانم با موکلم دیدار داشته باشم اما این دیدار به دلایلی انجام نشده و جز جلسه دادگاه، ملاقاتی با موکلم نداشته‌ام.


تعداد بازدید :  215