شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
خبر

با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری ماموریت شش دستگاه اجرایی در مورد سیاست‌های کلی علم و فناوری
معاون اول رئیس‌جمهوری در نامه‌هایی جداگانه به روسای شش دستگاه اجرایی، وظایف و مسئولیت هر یک از این شش دستگاه برای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری، مصوب مقام معظم رهبری را به آنان ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این ابلاغیه‌ها خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و معاونین برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ضمن احصاء تشریح وظایف و تکالیف هر دستگاه برای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری، از آنان خواست حسب تشخیص، سایر دستگاه‌ها جهت همکاری دعوت شوند.
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین بر لزوم تهیه و احصاء برنامه‌ها، اقدامات و پیشنهادات مرتبط در قالب سیاست‌های کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری) از سوی دستگاه اجرایی مربوطه با همکاری سایر دستگاه‌ها به صورت دقیق، شفاف، با زمانبندی و شاخص‌های ارزیابی برای اجرایی کردن سیاست‌ها تأکید کرد.
جهانگیری از روسای دستگاه‌های اجرایی مسئول خواست حداکثر ظرف 2 ماه نسبت به ارسال برنامه تدوین شده به معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری جهت بهره‌برداری در تدوین برنامه ششم توسعه و یک نسخه به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری اقدام کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در این ابلاغیه‌ها دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد که چنانچه در تهیه برنامه‌ها یا انجام اقدامات، هر دستگاه نیاز به وضع بخشنامه، مقررات یا قوانین داشته باشد، پیشنهاد لازم را ارایه دهند.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح: آمریکا بزرگترین خطر برای اسلام و صلح و امنیت جهانی استستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با تسلیت و تعزیت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش، تلاقی یوم‌الله 13 آبان و عاشورای حسینی را حامل پیام مشترک این 2 رخداد تاریخ‌ساز اسلام و انقلاب اسلامی در استکبار ستیزی و عدم سازش با ظالمان دانست.  به گزارش فارس به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در بخشی از این بیانیه آمده است:  رخدادهای فراموش ناشدنی تبعید حضرت امام(س) به ترکیه در ‌سال 43،‌ کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی در‌ سال 1357به دست دژخیمان پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ‌سال 1358 که در 13 آبان ماه رقم خورده و آن را به‌عنوان یوم‌الله در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و الهام‌بخش قرار داده و تلاقی با عاشورای حسینی از بار معنایی خاصی برخوردار شده است.  این بیانیه تأکید کرده است:‌ تردیدی نیست تبیین چرایی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه عاشورا و علل پیدایش یوم‌الله 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی هوشمندی و بصیرت ملت ایران در قبال راهبردها و سیاست‌های استعماری و استکباری نظام یزیدی معاصر یعنی امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را به مثابه یک ضرورت حتمی اجتناب‌ناپذیر می‌کند. هر چند ایرانیان غیور و بصیر تحت گفتمان عاشورایی انقلاب اسلامی نشان دادند در این مسیر به دستاوردهای ارزشمند و تاثیرگذاری نایل آمده‌اند.  

مهدی‌ هاشمی: خواستار برگزاری علنی جلسات دادگاه هستیم
مهدی ‌هاشمی گفت: ما هر جلسه درخواست علنی بودن جلسات دادگاه را با قاضی مطرح کرده‌ایم.
مهدی‌هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به جلسه دیروز دادگاه رسیدگی به پرونده خود و در واکنش به حضور حمید رسایی در دادگاه انقلاب گفت: ما از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به این پرونده تاکنون، خواستار برگزاری علنی جلسات دادگاه بوده‌ایم و هر جلسه نیز این درخواست را با قاضی دادگاه مطرح کردیم.
روز گذشته چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی ‌هاشمی طبق روال جلسات گذشته به صورت غیرعلنی و در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.


تعداد بازدید :  156