شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

اسکناس‌های جعلی را بشناسید

علی کرامتی رئیس کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار بانک مرکزی گفت: واترمارک و تصویر پرتره حضرت امام خمینی(س) که در نور قابل رویت است، از بارزترین ویژگی‌های امنیتی است که با چشم غیرمسلح قابل دیدن است. او نخ امنیتی را دومین شاخصه ویژگی‌های امنیتی دانست و افزود: شیوه قرار دادن نخ امنیتی به صورت پنهان یا پنجره‌ای مستلزم استفاده از سخت‌افزارهای خاصی است که دسترسی جاعلان به آن را غیرممکن می‌کند. درحال حاضر، تغییراتی در نخ امنیتی به وجود آورده‌ایم و عرض آن را به 1.5 میلی متر رسانده‌ایم طوری که امکان خواندن مشخصات روی آن وجود دارد. به گفته او الیاف امنیتی ازجمله ویژگی‌های امنیتی قابل مشاهده است که حین فرآیند تولید به کاغذ اضافه می‌شود.

قیمت کیف و کفش چینی نصف ایرانی

حسن‌زاده دلیر رئیس انجمن صنایع چرم ایران گفت: از آن‌جا که چین به دلیل داشتن نیروی کار فعال، تولید زیادی دارد توانسته بازار کل دنیا را از آن خود کند؛ به‌طوری که توانسته‌ است کیف و کفش را با نیمی از قیمت تولید داخل ایران در بازار عرضه کند. او با بیان این‌که بیش از 70‌درصد چرم مصنوعی که در بازار عرضه می‌شود وارداتی چین است، افزود: فراگیری چرم مصنوعی در بازار به دلیل تفاوت قیمت با چرم طبیعی، بسیار زیاد است. دلیر با بیان این‌که 98‌درصد کیف و کفش‌های موجود در بازار چرم مصنوعی هستند، گفت: این فرهنگ‌سازی صورت نگرفته که استفاده از چرم مصنوعی چه آسیب‌هایی را می‌تواند به مردم وارد کند.

کاهش شدید خرید مواد غذایی خانوار در محرم

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به این‌که مردم همان مصرف‌کننده خانگی و مسئول تأمین نیاز هیأت‌ها هستند، گفت: تراکم خرید از دو روز قبل از آغاز ماه محرم افزایش یافته و افراد برای رفع نیاز خانه و هیأت به بازار مراجعه می‌کنند. او افزود: خانواده نیاز دارد تا تمام وعده‌های غذایی را تأمین کند که در ایام دهه اول محرم تنها یک وعده شام به افرادی که به هیأت می‌روند داده می‌شود. مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران هم گفت: در ماه محرم حدود 80درصد از خرید مردم کاهش یافته و به همین میزان به حجم خرید هیأت‌ها افزوده می‌شود. به گفته او حجم عرضه غذای نذری آن‌قدر زیاد است که حجم پخت در خانه‌ها بسیار کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  137