شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
بازار جهانی

تغییرمدیر واحد بحران‌زده موبایل سونی
شرکت سونی از تغییر مدیر واحد موبایل خود که عملکرد خوبی نداشته خبر داد. بر این اساس هیروکی توتاکی به‌عنوان رئیس تازه واحد ارتباطات سیارسونی منصوب می‌شود. به گزارش رویترز، وی جایگزین کونیماسا سوزوکی می‌شود که قبلا مسئولیت این واحد را برعهده داشته ولی نتوانسته بود جایگاه سونی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند را ارتقا بخشد.

سامسونگ هم از مایکروسافت شکایت کرد
به‌دنبال شکایت شرکت مایکروسافت از سامسونگ در تابستان ‌سال گذشته به علت نقض حقوق مالکیت معنوی، شرکت سامسونگ هم دست به اقدامی متقابل‌زده است. به گزارش اندروید هدلاین، مایکروسافت می‌گوید: سامسونگ مبالغی را که باید بر مبنای دریافت مجوز استفاده از اختراعات ثبت شده این شرکت پرداخت می‌کرد، نپرداخته و در مقابل سامسونگ می‌گوید: نباید هیچ پولی به مایکروسافت پرداخت کند.

تبلت ۲۰۰ دلاری دل با ویندوز 8.1 آمد
دل هم به جمع شرکت‌های تجاری‌ای پیوست که برای عرضه تبلت‌های مجهز به ویندوز با مایکروسافت به توافق رسیده‌اند. این تبلت ۲۰۰ دلاری مجهز به ویندوز 8.1 است. به گزارش زد دی‌نت، چند هفته قبل هم شرکت توشیبا تبلت 7‌اینچی خود را که مجهز به ویندوز 8.1 است به قیمت تنها 119‌دلار عرضه کرده بود. ایسر هم تبلتی 8اینچی به نام Tab 8 wرا عرضه کرده که مجهز به ویندوز 8.1 بوده و 150 دلار قیمت دارد.

چاپگر جدید سه بعدی با 10 برابر سرعت
شرکت اچ پی چاپگر سه‌بعدی تازه‌ای را عرضه کرده که به علت استفاده از 10هزار سر سوزن که در کنار هم کار می‌کنند می‌تواند با سرعتی 10 برابر محصولات مشابه کار کند. اچ پی می‌گوید در این محصول از فناوری موسوم به Multi Jet Fusion استفاده کرده که استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تهیه محصولات سه بعدی مختلف را برای صاحبان مشاغل و شرکت‌های تجاری مقرون به صرفه می‌کند.

ژاپن بورس‌های آمریکا و اروپا را تکان
بازارهای سهام آمریکا و اروپا به دنبال تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای افزایش حجم برنامه تشویق پولی به گونه‌ای قابل ملاحظه رشد کرد.به گزارش رویترز، شاخص سهام استاندارد‌اند پورز 500 آمریکا متشکل از بزرگترین شرکت‌های بازار این کشور در پایان با 1.06 صعود معادل 21.23 واحد به سطح 2015.88 واحد رسید. بهای شاخص صنعتی داوجونز نیز با 1.07‌درصد افزایش معادل 184.05 واحد به سطح 17379.47 واحد افزایش یافت. همچنین شاخص «نزدک» ویژه سهام شرکت‌های تکنولوژیک 1.41‌درصد افزایش را به خود دید تا با افزایشی 64.26 واحدی به 4630.40 واحد برسد.


تعداد بازدید :  162