شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
برد خوب پرسپولیس قبل از نبرد حساس با الهلال
شفر هم راه منصوریان را رفت

شهروند| هفته نهم لیگ برتر فوتبال طی روزهای پایانی هفته برگزار شد که برتری پرسپولیس در اهواز و توقف آبی‌ها با سرمربی جدیدشان از مهمترین اتفاقات بود.
طلسم پرسپولیس شکست
سرخپوشان تهرانی که چند هفته‌ای بود به دلیل شکست‌ها و نتایج ضعیف در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی را سپری نمی‌کردند، در شرایطی به مصاف استقلال خوزستان رفتند که بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی، وحید امیری و مهدی طارمی را در ترکیب خود نداشتند. با این‌که شاگردان برانکو نیمه اول طوفانی استارت زدند و توانستند با 2 گل علیپور و یک گل شجاع خلیل‌زاده از حریف آبی‌پوش خود پیش بیفتند. پنالتی از دست‌رفته منشا و گل رضا کرملاچعب مانع برتری پرسپولیس نشد تا این تیم بار دیگر به کورس بالای جدول با برتری 3 بر یک مقابل استقلال خوزستان برگردد. همچنین عبدالله ویسی و تیمش که روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، با این شکست خانگی در بحران فرو رفتند.
شفر هم ناجی استقلال نشد
وینفرد شفر بعد از گذشت 10روز از حضورش در تهران، برای نخستین‌بار استقلال را مقابل فولاد خوزستان هدایت کرد. آبی‌های تهرانی که با رسیدن مصدومان خود با تمام قوا به مصاف شاگردان پورموسوی رفتند، نمایش دلچسبی در ورزشگاه آزادی مقابل دید تماشاگران خودی نداشتند. سرمربی آلمانی که مهدی رحمتی و برخی دیگر از بازیکنان اصلی سابق این تیم را نیمکت‌نشین کرده بود، حتی با تعویض‌هایی که نیمه دوم انجام داد، نتوانست راهی به دروازه فولاد پیدا کند. درنهایت استقلال که بدون سرمربی سپیدرود رشت را در هفته هشتم شکست داده بود، این هفته با حضور سرمربی آلمانی نتوانست به گل برسد و به تساوی بدون گل رسید تا همچنان وضع جالبی در جدول نداشته باشد.
توقف مدعیان به سود پرسپولیس
درحالی که پیکان با شکست گسترش فولاد 17 امتیازی شد و به مدعیان بالای جدول پیوست، پارس‌جنوبی جم و پدیده که تیم‌های شگفتی‌ساز این فصل بودند، نتوانستند به 3 امتیاز برسند. شاگردان مهدی تارتار که بعد از برتری مقابل استقلال به پیروزی نرسیدند، روز گذشته مقابل تراکتورسازی در تبریز به میدان رفت و به یک تساوی دیگر رسید تا با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس همچنان صدرنشین بماند. از سوی دیگر، پدیده که با 2 گل در یک بازی خانگی از ذوب‌آهن عقب افتاده بود، توانست در نیمه دوم به بازی برگردد. این بازی هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا پدیده از رده دوم به چهارم سقوط کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد با توقف تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، فولاد، پارس جم و پدیده همه حریفان به سود پرسپولیس کار کردند تا آنها در بازی عقب‌افتاده شانس بازگشت به صدر جدول را داشته باشند.
نتایج کامل بازی‌های هفته نهم
پیکان یک- گسترش فولاد صفر/ استقلال خوزستان یک-پرسپولیس 3/ سپاهان 2- سیاه جامگان صفر/ تراکتورسازی یک- پارس‌جنوبی یک/ پدیده 2 – ذوب‌آهن اصفهان 2/ استقلال تهران صفر- فولاد خوزستان صفر/ سایپا یک- سپیدرود رشت یک/ نفت آبادان یک- نفت تهران صفر

 


تعداد بازدید :  545