شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
ویترین ایران

برای ارز تک‌نرخی آماده نیستیم
مهر| اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان این‌که باید حساسیت‌ها در حوزه اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی برای یکسان‌سازی نرخ ارز لحاظ شود، گفت: ملاحظاتی وجود دارد که ناگزیریم رعایت کنیم. به گفته او، برای یکسان‌سازی نرخ ارز مجموعه شرایط اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی ایران باید در یک وضع اطمینان بخشی قرار داشته باشد تا وقتی که به سمت نرخ ارز واحد حرکت می‌کنیم، اطمینان از ماندگاری و پایداری آن وجود داشته باشد.

گردش مالی 6 هزار میلیاردی لیزینگ‌های خودرو
ایسنا| درحالی حجم زیادی از عملیات شرکت‌های لیزینگ رسمی و دارای مجوز در بازار به واگذاری خودرو اختصاص دارد که این شرکت‌ها حدود ۶هزار‌میلیارد تومان در‌سال گردش مالی دارند. آمار‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های فعال در‌ سال ۱۳۹۵ حدود ۴هزار‌میلیارد تومان تسهیلات خرید کالا به مشتریان واگذار کرده‌اند که ۷۲‌درصد آن در بخش خودروهای سواری، ۱۱درصد در خودروهای کار و ۱۰‌درصد در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات مصرف شده است و در مقابل سهم سایر بخش‌ها ازجمله کالاهای بادوام و غیرمنقول و تجهیزات درمانی در مجموع هفت‌درصد بوده است.

درخواست یارانه برای صادرات مرکبات
 مهر | محمدرضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران از درخواست نمایندگان مجلس برای اختصاص ١٠٠‌میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرات مرکبات و کیوی خبر داد. او با بیان این‌که وضع تولید مرکبات در سال‌جاری بسیار مطلوب است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ٢. ٥‌میلیون تن مرکبات در استان مازندران
 تولید شود.

7600 واحد پردیس بدون آب و برق ماند
ایسنا| مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: حدود ۷۶۰۰ واحد مسکن مهر پردیس آماده تحویل است. در فازهای ۸ و ۱۱واحدهایی آماده شده اما در انتظار کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان در اتصال انشعابات آب و فاضلاب هستیم. خصوصا در روزهای اخیر نصب علمک به مشکل تبدیل شده است و فکر نمی‌کردیم شرکت گاز این روزها دست ما را در پوست گردو بگذارد.

وزیر اقتصاد به واشنگتن رفت
مهر| مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در رأس هیأتی به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی وارد واشنگتن شد. در حاشیه این اجلاس، دیدارهای دوجانبه با وزرا و مقامات اقتصادی چند کشور، معاون و مدیران گروه بانک جهانی، رئیس صندوق بین‌المللی پول و روسای بانک مرکزی حاضر در اجلاس ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار وزیر اقتصاد کشورمان قرار دارد. اجلاس پاییزه بانک جهانی از تاریخ 21 تا 23مهرماه جاری در واشنگتن برگزار می‌شود. گفتنی است، ایران هجدهمین سهامدار صندوق بین‌المللی پول بین کشورهای عضو است.

 


تعداد بازدید :  313