شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
توقف پرداخت وام خرید کالا
مردم: پول خودمان را نمی‌دهند

شهروند| با وجود آن‌که بانک‌ها ادعا می‌کنند میزان اعطای تسهیلات بانکی در نیمه اول امسال رشد قابل توجهی داشته، اما به نظر می‌رسد پرداخت وام‌های خرد ازجمله وام خرید کالا جایگاه مناسبی بین ۱۴۶‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها نداشته است. بررسی رسانه‌ها نشان می‌دهد پرداخت وام خرید کالا در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است یا هر بانک با توجه به مقررات خود شرایط دشواری برای اعطای این وام‌ها گذاشته است. نظر مردم در این زمینه را می‌خوانید:
 آریا: اگه قرار بود بانک‌ها وام خرد بدن برای پرداخت همون تسهیلات 3‌میلیون تومانی ازدواج اینهمه سنگ‌اندازی نمی‌کردن.
ناشناس: به  من گفتن که باید 7‌میلیون تومان سپرده‌گذاری کنم تا 4‌میلیون تومان وام بگیرم!
علیرضا: بسیاری از بانک‌ها شرط یک‌سال سپرده‌گذاری با مبالغ بالا را برای دریافت یک وام کوچک مطرح می‌کنند! اگر مردم این پول‌ها را داشتند که دیگر برای گرفتن وام دست به دامن بانک‌ها نمی‌شدن!
اعتصام: چرا از سودهای درخواستی شون چیزی نمی‌نویسین؟! سود بالای 25‌درصد تا 30‌درصد برای 4-5‌میلیون تومان وام.
علی اکبری: خیلی از بانک‌ها توی سایت شون و در قسمت وام کالا نوشتن باید فاکتور خرید کالای ایرانی رو بهشون بدیم. مثلا من بخوام موبایل یا لپ‌تاپ بخرم میشه لطفا یه برند ایرانی خوب معرفی کنین!!!
ربیعی: من برای تکمیل جهیزیه دخترم 10‌میلیون تومان کم داشتم و به تموم بانک‌ها سر زدم شرایطی که گذاشتن اونقدر سخت بود که مجبور شدم از وسایل خونه خودم بفروشم تا بتونم جهیزیه دخترمو کامل کنم.
ناشناس: تقصیر ماست که راحت می‌ریم پولمونو تو بانک‌ها سپرده می‌کنیم. ولی نوبت خودمون که می‌رسه بانک‌ها ازهفت خوان ردمون می‌کنن تا همین پول‌های خودمون رو بهمون وام بدن!
حکیمی: بانک‌های دولتی و ازجمله بانک ملی که به صراحت می‌گن همچین وامی نداریم و خیال آدمو راحت می‌کنن.


تعداد بازدید :  115