شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

کاهش دوباره قیمت مسکن
مهر| همزمان با کاهش یک‌باره حجم معاملات مسکن در پایتخت و دیگر شهرها، قیمت‌ها نیز به‌طور ناگهانی فروکش کرده است. این درحالی است که در ماه‌های تیر و مرداد امسال شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۵‌درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته بودیم؛ ولی روند کاهش معاملات در شهریور‌ماه آغاز شد و در روزهای اخیر با تشدید روند کاهش معاملات مسکن، قیمت‌ها مجددا سیر نزولی در پیش گرفته است. فعالان بازار معتقدند بازار در روزهای آینده پرفروش‌تر خواهد شد که مهمترین دلیل آن افزایش شمار ثبت‌نام‌کنندگان و افتتاح‌کنندگان حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم در یک‌سال قبل و ورود تدریجی آنها به بازار خرید و فروش مسکن است.

تعطیلی بیش از ۲۵۰ آرایشگاه زنانه
 ایسنا| شهربانو عابدی، نایب‌رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه از تعطیلی ٢٦٤ آرایشگاه زنانه بدون مجوز در 6‌ماه اول‌ سال‌جاری خبر داد. او توضیح داد: در بسیاری موارد واحدهای غیرمجاز به فعالیت در مراکز مسکونی می‌پردازند، بر همین اساس ورود به این اماکن با دشواری‌های متعدد همراه است که اثربخش‌ترین راهکار جلوگیری از فعالیت این مراکز با همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی و مراجع قضائی است که درخواستی در این‌خصوص به دادستانی فرهنگ و رسانه ارایه شد و به‌هرحال تلاش‌های ما در این عرصه ادامه داشته و در‌ سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم. نایب‌رئیس اتحادیه آرایشگرهای زنانه در عین‌حال به استفاده برخی واحدهای غیرمجاز از دوربین‌های مداربسته اشاره کرد و آن را امری خلاف شرع، عرف و قوانین دانست و از خانواده‌ها خواست به این مسأله توجه جدی داشته باشند.

گرانی سودجویانه انار و نوبرانه‌ها
 ایسنا| درحالی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی کمبود انار ناشی از سرمازدگی را علت گرانی این محصول دانسته بود، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت کشاورزی اعلام کرد که با وجود سرمازدگی بخشی از باغ‌های انار، هیچ کمبودی وجود ندارد و نهایتا بخشی از صادرات این محصول تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. او ادامه داد: نوبرانه بودن و برخی سودجویی‌ها دلیل گرانی و افزایش قیمت انار است. انار جزو معدود میوه‌هایی است که با افزایش قیمت غیرمنطقی در بازار مواجه شده و از کیلویی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.


تعداد بازدید :  399