شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

انفجار مهیب در یک ساختمان مسکونی در شهر امام دزفول
شهروند| یک ساختمان مسکونی در شهر امام شهرستان دزفول منفجر و به‌طور کامل تخریب شد.
عبدالحسین معظم‌فر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول درباره جزییات این حادثه گفت: «طی تماسی با سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر انفجار مهیب در یک ساختمان مسکونی در شهر امام اطلاع‌رسانی شد. پس از دریافت گزارش حادثه بلافاصله اکیپ امداد و نجات این سازمان به محل حادثه اعزام شدند و همزمان موضوع به آتش‌نشانی‌های شهر امام و شهرهای اطراف اطلاع‌رسانی شد که بلافاصله آنها نیز به محل حادثه اعزام شدند. به گفته یکی از ساکنان محل، احتمالا انفجار به علت نشت گاز بوده که منجر به تخریب کامل منزل مسکونی شده است. بلافاصله تمام نیروهای عملیاتی مشغول آواربرداری در محل حادثه شدند. در این حادثه انفجار مردی 34 ساله که توسط گروه‌های امدادی از زیر آوار خارج شده بود با وجود اقدام بالینی در محل و تلاش اکیپ پزشکی، در بیمارستان جان باخت.»

جسد یکی از شکارچیان مفقودی لاهیجان پیدا شد
میزان| جسد شکارچی 35ساله در مزارع اطراف لاهیجان پیدا شد.
سرهنگ محمود قاسمی، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در این‌باره گفت: «روز چهارشنبه 4 شکارچی به منظور شکار به مزارع اطراف لاهیجان رفتند که یکی از آنها به علت بارندگی سریعا برگشت اما سه نفر دیگر تا پاسی از شب مراجعت نکردند. تلاش‌های پلیس، گروه‌های امدادی و مردم تا صبح بی‌نتیجه بود تا این‌که درنهایت حوالی ساعت ۱۰ و 30 دقیقه روز جاری جسد بی‌جان یکی از شکارچیان 35 ساله در مزارع روستای کوشال لاهیجان پیدا شد.»
سرهنگ قاسمی با اشاره به این‌که تلاش برای یافتن دو شکارچی دیگر ادامه دارد، گفت: «علت مرگ جسد کشف‌شده درحال بررسی است و به محض مشخص شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

کشف بیش از یک‌تن تریاک در درگیری مسلحانه با اشرار
شهروند| یک‌هزار و دویست کیلوگرم تریاک در درگیری مسلحانه در شهرستان نیک‏‎شهر کشف شد.
 حجت‎الاسلام‌والمسلمین موحدی راد، دادستان زاهدان از کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در نیک‌شهر خبر داد و گفت: «سربازان امام زمان(عج) در عملیاتی در راستای مقابله با پدیده قاچاق این میزان مواد مخدر را از یک خودرو تویوتا به همراه مقادیری مهمات و سلاح کلاش ضبط کردند. یکی از این اشرار مسلح در این درگیری به هلاکت رسید.»

مهار آتش در زیرزمین مشترک 2 ساختمان مجاور هم
شهروند| آتش‌سوزی در زیرزمین مشترک دو ساختمان مجاور یکدیگر که به ‌عنوان کارگاه جوراب‌بافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند از سوی آتش‌نشانان مهار شد.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد آتش‌سوزی این کارگاه جوراب‌بافی گفت: «این آتش‌سوزی ساعت 20:19 در کارگاهی در خیابان خیام رخ داد که پس از آن نیروهای آتش‌نشانی از سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.»
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد جزییات محل آتش‌سوزی نیز گفت: «دو باب منزل دو طبقه قدیمی در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که زیرزمین آنها مشترک بود و حدود 300 متر وسعت داشت. از این محل به‌ عنوان کارگاه تولید جوراب استفاده می‌شد و بخشی از آن نیز به‌ عنوان انبار نگهداری جوراب مورد استفاده قرار می‌گرفت. شرایط به‌گونه‌ای بود که حتی در طبقات بالایی و راهروها نیز اجناس انبار شده بودند. تقریبا بخش زیادی از زیرزمین به‌ویژه بخش کارگاهی شعله‌ور بود و دود زیادی از زیرزمین به بیرون متصاعد می‌شد و آتش در حال سرایت به طبقات بالایی و اجناس انبار شده بود. بنابراین آتش‌نشانان به‌سرعت عملیات را در هر دو ساختمان آغاز کردند و موفق شدند با کنترل آتش از سرایت آن جلوگیری کنند.»
 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این‌که عملیات در ساعت 22:33 به پایان رسید، ادامه داد: «ساختمان ایمن‌سازی شده بود و دودها تخلیه شدند و آتش به‌ صورت کامل مهار شد. در این حادثه به کسی آسیب نرسید و پس از پایان عملیات محل به عوامل انتظامی تحویل داده شد.»


تعداد بازدید :  439