شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
دو حادثه آتش‌سوزی در دو نقطه از شهر اصفهان

شهروند| دو حادثه آتش‌سوزی در بافت تاریخی ریسمان میدان
 امام علی(ع) و انبار چوب شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان رخ داد که پس از چندین ساعت تلاش آتش‌نشانان، مهار شد.
محمد شریعتی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به آتش‌سوزی در بافت تاریخی بازار ریسمان میدان امام علی(ع) گفت: «ساعت 21:56 پنجشنبه با اعلام خبر حریق مغازه لباس‌فروشی واقع در میدان امام علی(ع) بازار ریسمان اصفهان و با توجه به حساسیت موقعیت حریق بلافاصله اکیپ ایستگاه‌های 9 و 17 در رینگ اول به محل اعزام و ایستگاه‌های 4 و 7 هم در رینگ دوم پشتیبانی به همراه افسر کشیک وقت راهی محل شدند. پس از رسیدن اکیپ اعزامی به محل، آنها شاهد حریق در مغازه لباس‌فروشی بودند که با عکس‌العمل سریع توانستند حریق را اطفا و از سرایت به سایر نقاط جلوگیری کنند. این آتش‌سوزی با توجه به مجاورت مغازه با کاربری‌های مخاطره‌آمیز، بافت تاریخی و همچنین سقف‌های چوبی می‌توانست خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بنای تاریخی و ارزشمند بازار وارد کند که با حضور به‌موقع اکیپ آتش‌نشانی، حریق اطفا و از سرایت به دیگر نقاط جلوگیری شد. این حریق خسارت جانی نداشت و علت آن توسط کارشناسان پیشگیری از حریق این سازمان درحال بررسی است.»
وی در ادامه به حادثه آتش‌سوزی در انبار چوب شهرک امیرکبیر اصفهان هم اشاره کرد و گفت: «حدود ساعت 22:16 روز پنجشنبه با اعلام خبر حریق انبار الوارهای چوب واقع در شاهپور جدید، بلافاصله اکیپ ایستگاه‌های 10، 22، 18 و 21 با پشتیبانی 8دستگاه خودرو اطفائیه فوق سنگین و سنگین، یک دستگاه خودرو آبرسان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیر منطقه 3 عملیاتی و افسران کشیک وقت و 2 دستگاه لودر راهی محل مذکور شدند. پس از رسیدن اکیپ اول و بررسی محل، مشخص شد که حریق سنگین در انبار الوارهای چوب رخ داده است. به‌دلیل حرارت زیاد و دود ناشی از حریق همچنین وجود مواد مشتعل در محل، احتمال سرایت به دیگر نقاط و ریزش سقف انبار وجود داشت که بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی برای جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند. با تلاش آتش‌نشانان در همان دقایق ابتدایی حریق تحت‌کنترل و اطفا قرار گرفت و پس از حدود 4ساعت پاکسازی و از سرایت به دیگر نقاط جلوگیری شد.»
شریعتی با تأکید بر این‌که در کارگاه‌هایی که با مواد قابل اشتعال سر و کار دارند ایمنی باید حرف نخست را بزند، ادامه داد: «این انبار یک‌بار هم در‌ سال 95 دقیقا دچار چنین حریقی شده بود که باید علت این حریق به‌طور دقیق مشخص و از چنین مواردی جلوگیری شود. با توجه به این‌که همزمان دو حریق سنگین و پرمخاطره در دو نقطه از شهر اتفاق افتاده بود، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی توانست هر دو حریق را فرماندهی و کنترل کند.»


تعداد بازدید :  460