شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش دستور ساخت یک مدرسه دو کلاسه را در روستای نشکاش صادر کرد
بخاری نفتی می‌رود، پکیج می‌آید

شهروند| پنجشنبه هفته گذشته بود که «شهروند» گزارشی را با تیتر «لطفا نگذارید حادثه شین آباد تکرار شود» منتشر کرد؛ گزارشی که بعد از آمدن شش کودک اهل روستای «نشکاش» مریوان به تحریریه «شهروند» منتشر شد؛ این کودکان که مهر‌سال گذشته درحال بازی فوتبال، روی مین رفتند و مصدوم شدند درحال حاضر در مدرسه‌ای یک کلاسه درس می‌خوانند و بخاری نفتی کلاس آنها را گرم می‌کند. بعد از انتشار این گزارش بود که «مرتضی رئیسی»، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس از کودکان قربانی مین روستای نشکاش که حالا برای درمان در بیمارستان نورافشار هلال‌احمر بستری هستند دیدار کرد. «حسین احمدی نیاز»، یکی از وکلای این کودکان درباره این دیدار به «شهروند» گفت: «آقای رئیسی با گزارشی که استماع کرد، بلافاصله دستور ساخت یک مدرسه را در روستای نشکاش صادر کرد. او پذیرفت که سریعا این کار انجام شود. از طرف دیگر با توجه به سرمایی که درحال حاضر در روستای نشکاش وجود دارد، او دستور داده تا فعلا بخاری نفتی از مدرسه این بچه‌ها جا‌به‌جا شود و در کلاس‌های آنها پکیج نصب شود تا در‌سال آینده، احداث مدرسه جدید در روستای نشکاش شروع شود.»
او ادامه داد: «من امیدوارم که واقعا این موضوع عملی شود، چون هر آن امکان دارد آسیب دیگری گریبان این کودکان را که از مین هم صدمه دیده‌اند، بگیرد. این
 7 کودک به همراه 7 کودک دیگر در کلاس با هم درس می‌خوانند و یک بخاری نفتی قدیمی و غیراستاندارد کلاسشان را گرم می‌کند. ما امیدواریم که هرچه زود‌تر دستور آقای رئیسی عملی شود تا دیگر شاهد حادثه‌ای مانند شین‌آباد  نباشیم.»

 


تعداد بازدید :  216