شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
از خداحافظی نویدکیا تا استعفای وزیر

شهروند| یک ‌سال قبل در چنین هفته‌ای (22 تا 28 مهر‌ سال 1395) اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد.
فغانی، بهترین داور آسیا
24 مهر ‌سال گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی را که فینال المپیک را سوت زده بودند، به ‌عنوان بهترین تیم داوری آسیا در‌ سال 2016 برگزیده است. AFC با ارسال نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال از علیرضا فغانی به‌ عنوان بهترین داور، رضا سخندان و محمدرضا منصوری به‌عنوان بهترین کمک‌داوران در‌ سال 2016 دعوت کرد تا در مراسمی که در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود، حضور یابند تا جوایز ویژه بهترین داوران آسیا در ‌سال 2016 به آنها اهدا شود.
اتفاقات مهم در وزنه‌برداری
بعد از اعتراض شدید ایران به اتفاقات دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک 25 مهر‌ سال 95 هیأت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تشکیل جلسه داد. در همین راستا در شرایطی که تاماش آیان ایران را به محرومیت سنگین تهدید کرده بود، علی مرادی مجبور به عذرخواهی شد. از سوی دیگر یک خبر خوش هم از دل این جلسه بیرون آمد که تعویق رقابت‌های جهانی 2017 بود. با به تأخیر‌افتادن این مسابقات، سعیدعلی حسینی وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران بعد از 8‌سال محرومیت مجوز بازگشت به میادین را گرفت.
خداحافظی نویدکیا از فوتبال
محرم نویدکیا که در سال‌های اخیر حضورش در سپاهان با حاشیه‌های زیادی همراه بود، بعد از گذشت چند هفته از لیگ شانزدهم تصمیم گرفت از فوتبال برای همیشه خداحافظی کند. کاپیتان وفادار سپاهان در دربی اصفهان تصمیم خود را عملی کرد؛ اگر چه سایر بازیکنان سعی می‌کنند جلوی این تصمیم نویدکیا را بگیرند. با این حال محرم نویدکیا با 5 قهرمانی در لیگ برتر با پیراهن سپاهان به کار خود پایان داد.
استعفای وزیر ورزش
27 مهر‌ سال 95 بود که محمود گودرزی بعد از نزدیک به 3‌ سال حضور در رأس وزارت ورزش تصمیم به استعفا گرفت. نتایج نه‌چندان خوب در المپیک و مسائلی همچون ناکامی در واگذاری سرخابی‌های پایتخت، فشارهای زیادی را روی وزارت ورزش قرار داده بود که درنهایت باعث استعفای محمود گودرزی شد. او استعفای خود را همراه با 2 وزیر دیگر به رئیس‌جمهوری اعلام کرد تا به کارش بعد از 3 سال پایان دهد. رئیس‌جمهوری نیز با حکمی نصرالله سجادی را که به ‌عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش فعالیت داشت، به‌ عنوان سرپرست معرفی کرد تا وزیر پیشنهادی جدید معرفی شود.

 


تعداد بازدید :  112