شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر خبر داد:
کشف 900 کوسه در یک خودرو

ایرنا|  لاشه‌های 900 قطعه کوسه ماهی از یک خودرو حامل محصولات شیلاتی در ایستگاه بازرسی «بندو» در شهرستان عسلویه این استان کشف شد. این درحالی است که سازمان حفاظت محیط‌زیست، صید کوسه در خلیج فارس و دریای عمان را به دلیل در معرض انقراض قرار گرفتن این گونه، ممنوع اعلام کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: «این محموله از شهرستان دیر بوشهر بارگیری شده بود که با کشف آن پرونده قضائی تشکیل و برای رسیدگی به دادگستری تحویل شد.»
حسین دلشب با توضیح این‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست در مصوبه شماره 380/381‌سال 1393، صید کوسه‌ها در خلیج‌فارس و دریای عمان که به‌تازگی به‌دلیل کاهش چشمگیر جمعیت و صید بی رویه در خطر انقراض قرار گرفته‌اند را ممنوع اعلام کرده است ادامه داد: «مفاد این مصوبه شامل جریمه ٣٠٠‌میلیون ریالی برای هر قطعه از انواع کوسه ماهی‌ها تعیین شده است که به سازمان شیلات و بهره برداران اعلام شده است.» به‌گفته او برابر قانون صید، حمل، خرید و فروش انواع کوسه ماهیان چه با هدف صید اصلی و ضمنی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اضافه کرد: «صیادان باید توجه داشته باشند که صید ضمنی کوسه را به اسکله منتقل نکنند.»
براساس توضیح دلشب صید کوسه‌ها به خاطر استفاده از گوشت و باله آن انجام می‌شود به همین دلیل جمعیت این نوع آبزی به شدت کاهش یافته است. صید کوسه‌ها به دلیل تقاضای بالای گوشت و به‌ویژه باله این نوع آبزی برای تهیه سوپ در کشور چین باعث به خطر افتادن جمعیت این گونه‌های مهم شده است.


تعداد بازدید :  395