شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم کوتاه داستانی «میزبان» به کارگردانی امید عبداللهی در اولین حضور جهانی خود به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه بیستمین جشنواره بین‌المللی «تو- اکران» سوییس راه پیدا کرد.

شهاب کسرایی تهیه‌کننده تیزرهای انیمیشنی سیاساکتی از تولید سری پنجم این انیمیشن‌ها در حوزه‌های مختلف پلیسی مثل پلیس‌ انتظامی، پیشگیری، فتا، آگاهی و...  خبر داد.

«مسابقه دات کام» عنوان رمانی از حسین بکایی است که همزمان در ایران و ترکیه منتشر شده و در نمایشگاه کتاب استانبول رونمایی می‌شود.

فیلم روسیه‌ای «لویاتان» ساخته «آندری زیاگینتسف» مروارید سیاه بهترین فیلم جشنواره ابوظبی را به خانه برد.

فیلم «اکو آرتیست» به تهیه‌کنندگی
محمد درمنش و کارگردانی محسن درمنش به آسیب‌شناسی ورود شتابزده جوانان به سینما می‌پردازد.

دکتر «سیدروح‌الله حسینی» مدیرکل مطالعات، توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی، از انتشار گاهنامه الکترونیک «سینمای ایران در گذر زمان» خبر داد.

134 فیلم برای حضور در بخش مستند هشتادوهفتمین دوره جوایز فیلم اسکار اعلام آمادگی کردند.


فرامرز قریبیان به‌عنوان کارگردان و
 محمود کلاری فیلمبردار با حضور در پشت صحنه فیلم «360 درجه» به کارگردانی سام قریبیان یک پلان از این فیلم را به صورت افتخاری ثبت کردند.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین‌کورکی» جایزه مروارید سیاه بهترین فیلم جهان عرب بخش رقابتی اصلی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در کشور امارات را گرفت.


اولین تصاویر مجموعه تلویزیونی «آخرین سلطان» درحالی منتشر شد که تصویربرداری این مجموعه به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی عزیز علیزاده از نیمه گذشته است.

آلبوم «آوای مهر» اثر حسین علیزاده پس از 23‌سال دوباره منتشر شد.

کنسرت مرتضی پاشایی 29 نوامبر مصادف با هشتم آذرماه ‌سال جاری ساعت 19 در کانادا برگزار می‌شود.

تک‌آهنگ «آه حسین» با صدای بهرنگ سروی خواننده موسیقی پاپ به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) منتشر شد.

فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد.

نشریه « Harpers Bazaar ART» دوبی، در شماره ماقبلش، داریوش نهداران عکاس ایرانی را به‌عنوان هنرمند هفته برای معرفی به خوانندگانش انتخاب کرده است.

عروسک ایرانی تکم هدیه‌ای است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شرکت‌کنندگان در چهارمین جشنواره جهانی تئاتر عروسکی به میزبانی شهر بانکوک در کشور تایلند اهدا می‌شود.

حق نشر چهار کتاب از نشر شباویز به یک ناشر پرتغالی واگذار شده و قرار است این آثار به زبان پرتغالی ترجمه و منتشر شوند.

سال 2014 علاقه‌مندان به تئاتر و آثار نمایشی ویلیام شکسپیر توانستند در 10 مکان شگفت‌انگیز در کشور انگلستان به تماشای آثار این نمایشنامه‌نویس شهیر جهان بنشینند؛ مکان‌هایی که تنها یک سالن بلک باکس نیستند.

سیدغلامرضا تهامی نویسنده و برنده جایزه کتاب ‌سال 1386 جمهوری اسلامی، صبح دیروز (شنبه 10 آبان‌ماه) به علت کهولت سن درگذشت.


تعداد بازدید :  185