شماره ۴۱۸ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
ما مردم از شما مسئولان خردمند معذرت می‌خواهیم

*بعد از گذشت 100‌سال از کشف نفت در کشور هنوز یک شرکت قوی بین‌المللی در صنعت نفت نداریم، یکی از دلایل این موضوع این است که همه ما از مدیران دولتی تا پیمانکاران و حتی قشر ضعیف جامعه رانتی شده‌ایم.
*در اقتصاد کلان خوب عمل نکرده‌ایم و باید به این موضوع اقرار کرد که نه رشد اقتصادی کشور در 35‌سال گذشته مناسب بوده و نه نرخ اشتغال و نه سطح عمومی قیمت‌ها؛ همه دولت‌ها در این شرایط شریک هستند.
*قراردادهایی که دولت با بخش خصوصی می‌بندد، بدتر از عهدنامه ترکمانچای است، حتی گاهی‌اوقات دولتی‌ها هم به‌یکدیگر رحم نمی‌کنند به‌طوری که مدیرعامل شرکت مپنا عنوان می‌کرد، با وجود طلب چندهزار‌میلیارد تومانی به دلیل 100‌میلیون تومان بدهکاری، حساب‌های این شرکت مسدود شده است.
*در مدیریت کلان می‌لنگیم و در بعضی از موارد تحت‌تأثیر آن‌طرف آبی‌ها قرار گرفته‌ایم. امیدواریم که مذاکره با 1+5 به‌نتیجه برسد البته در غیر این‌صورت نیز خود ما به نتیجه خواهیم رسید. آنچه خواندید، گزیده‌ای از صحبت‌های محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت است. کاربران «خبرآنلاین» در واکنش به این اظهارات نوشتند: کاربری نوشته است: این آقای باهنر در دولت قبل خواب تشریف داشتند؟ چطور شده یه‌دفعه احساس مسئولیت نمایندگی‌شون الان قلمبه شده؟ وجدان هم خوب چیزی است آقای باهنر. کاربر دیگری نوشته: اون‌موقع که نفت ۱۳۵ دلار بود موقعیت‌ها را از دست دادید و هیچ کاری نکردید و حالا که نفت ۹۰ دلاره و کسری بودجه داریم، می‌خواهی همه‌کار بکنی. کاربری با شناسه ایرانی نوشته: آقای باهنر عزیز باید به‌عنوان یک مهندس و یک صنعتکار خدمت شما عرض کنم، چرایی ضعف شرکت‌های صنعتی را در اختلاس‌های 3‌هزار میلیاردی و رانت بورسیه‌ها جست‌وجو کنید. این ما هستیم که باید از امثال شما سوال کنیم، لطفا کمی منصفانه بیندیشید. کاربری نوشته است: حتما باز هم مردم مقصرند، مثل مسائل کمبود آب، برق، گاز و... نه کسانی که شونصد دوره در مجلس و اینجا و اونجا نماینده و مدیر و مسئول هستند. کاربری نوشته: آقای باهنر شما مگر در مجلس نباید نظارت کنید. کاربری پرسیده: شما به‌عنوان یک نماینده دایم مجلس چه‌کار کردی؟ کاربری در پاسخ نوشته: نماینده ادواری. کاربری نوشته: واقعا چرا؟ آهای مردم با شما هستم چرا جواب نمی‌دید؟ کاربری می‌نویسد: شما كه از مسئولان هستيد بايد به اين سوال پاسخ دهيد يا مردم؟ کاربری با شناسه من نوشته است: ما مردم از شما مسئولان خردمند بابت این سهل‌انگاری معذرت می‌خواهیم... از کی سوال می‌کنی؟ کاربری نوشته است: در عوض عزیزانی داریم ازجمله برادر بابک زنجانی که درآمد قوی نفتی دارند.


تعداد بازدید :  114