شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

عیادت مورینیو از کودک سرطانی
در روزهایی که حاشیه و درگیری لفظی از فوتبال جهان و بازیگرانش می‌بارد، افراد استاد در این وادی مانند مورینیو به کارهای انسان‌دوستانه مشغول می‌شوند تا اندکی هوا بهتر شود. آقای خاص پیش از دیدار با شرزبوری در چارچوب رقابت‌های جام اتحادیه انگلستان به عیادت لوید برتون، کودک ۱۱ساله سرطانی طرفدار شرزبوری رفت و با او عکس یادگاری انداخت. لوید از ماه می‌ سال گذشته به دلیل تومور مغزی تحت درمان است و درحال حاضر روی صندلی چرخدار می‌نشیند.

رونمایی از نماد جام‌جهانی 2018
در مراسمی با حضور سپ بلاتر، رئیس فیفا از نماد جام‌جهانی 2018 رونمایی شد. این نماد شکلی مانند قلب و روح دارد و بلاتر پس از رونمایی این نماد را نشانه «روح و قلب» روسیه دانست و ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز این مسابقات باشد. فابیو کاناوارو و ویتالی موکو رئیس کمیته برگزاری این مسابقات از حاضران در این مراسم بودند. در چنین شرایطی به دلیل مشکلات رو به افزایش نژادپرستی در روسیه از احتمال بایکوت شدن بازی‌ها از سوی کشورهای آفریقایی صحبت شده است.

تندیس پای روبن
آرين روبن هلندي تنها نماينده تيم بايرن مونيخ است که از او براي چاپ و ساخت تنديسي از کف پايش دعوت به عمل آمده. این دعوت از سوی برگزارکنندگان مراسمی به‌عنوان «ردپای مشاهیر» صورت گرفت. کارخانه «فولکس واگن» در نقش شریک رسمی فدراسیون فوتبال آلمان با همکاری این فدراسیون این برنامه را اجرا می‌کنند تا از این طریق یاد و خاطره قهرمانان ورزشی از 80‌سال قبل تا به امروز را زنده نگه دارند. زننده گل پنجمین قهرمانی بایرن در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا دراین‌باره گفت: «بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفتم. این برای من افتخار بزرگی است چون حالا می‌دانم روزی که فوتبال را کنار می‌گذارم، یادگاری‌ از من به جای می‌ماند.»


تعداد بازدید :  453