شماره ۴۱۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۸ آبان
صفحه را ببند
گزارش

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری:  پروژه‌های عمرانی شهری به بهره‌برداری رسید
در جریان سفر یک‌روزه معاون اول رئیس‌جمهوری به استان مرکزی، پروژه تقاطع غیرهم سطح شهید فتحی با حضور مسئولان ارشد استان، توسط جهانگیری به بهره‌برداری رسید.
به‌گزارش «شهروند» در حاشیه این مراسم، شهردار اراک درخصوص این پروژه گفت: عملیات اجرایی پل روگذر تقاطع غیرهم سطح شهید فتحی به طول
600 متر و عرض متوسط 25 متر درمسیر رفت وبرگشت می‌باشد که درمدت 18 ماه انجام شده است و میزان اعتبارهزینه شده برای اجرای این پروژه  بالغ بر 185‌میلیارد ریال بوده است.
محمدابراهیم عباسی افزود: درحال حاضر این پروژه دارای 91‌درصد پیشرفت فیزیکی است و تنها قسمتی از اجرای عملیات روشنایی طرح باقی مانده است.
وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح شهید فتاحی قسمتی از پروژه احداث بزرگراه شهید آنجفی به طول 3.5 کیلومتر است که این تقاطع ارتباط دو طرف این بزرگراه را برقرار می‌کند.

افتتاح خط تولید ذوب فولاد هیربد شهرستان زرندیه
خط تولید ذوب فولاد هیربد شهرستان زرنديه با اعتباری بالغ بر 850‌میلیارد تومان و اشتغالزایی 450 نفر، با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و استاندار مرکزی صبح روز سه‌شنبه ششم آبان ماه افتتاح شد.
شایان ذکر است شركت فولاد هیربد در شهرستان زرنديه به‌عنوان نزديكترين كارخانه نورد به تهران و با جديدترين تكنولوژي داراي توليدات به صورت نورد گرم بوده و شامل انواع ميلگرد، نبشي، تيرآهن، ناوداني، انواع لوله، پروفيل، قوطي و ساير محصولات فولادي با ظرفيت2.000.000 تن در ‌سال مي‌باشد.
ضمناً این مجموعه در زمينه‌هاي خريد و فروش، واردات و صادرات كليه كالاهاي بازرگاني نيز فعاليت دارد. كارخانه در زميني به وسعت حدود 250.000 متر مربع در شهرك صنعتي مامونيه و در فاز اول با احداث سوله توليدي به مساحت حدود 70.000 متر مربع يكپارچه با كليه امكانات كار خود را شروع کرده است.

بزرگترین واحد تولید یراق‌آلات ساختمانی دراستان مرکزی به بهره‌برداری رسید
بزرگترين واحد توليدي يراق آلات ساختماني در کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و استاندار مرکزی صبح روز سه‌شنبه به بهره‌برداری رسید.
شرکت کلون(شركت كوبه تجارت مبين) واقع در شهرستان زرنديه با زمینه  فعاليت توليد يراق آلات ساختماني است. ظرفيت توليد ساليانه شركت 3225 تن و حجم سرمايه‌گذاري انجام‌شده آن بيش از 33 ميليارد تومان مي‌باشد.
اين پروژه در زميني به مساحت 18000 متر مربع احداث شده و داراي 10000 متر مربع سالن توليد، 1200 متر مربع مجموعه اداري و 1200 متر مربع مجتمع مسكوني است. درحال حاضر 470 نفر به‌طور مستقيم در اين كارخانه فعاليت دارند. عمليات اجرايي اين پروژه در ‌سال 1391 شروع و پس از يك‌سال و نيم هم‌اكنون به بهره‌برداری رسید. اين پروژه با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و بدون تسهيلات بانكي اجرا شده و همچنين بزرگترين واحد توليدي يراق‌آلات ساختماني در كشور مي‌باشد.
شرکت لنت پیشرو صنعت شهرستان زرندیه نیز که در زمینه تولید انواع لنت‌های خودروهای سواری داخلی فعالیت می‌کند که این کارخانه نیز توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.


تعداد بازدید :  450