شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
تلاش جمهوریخواهان برای راهیابی به کنگره با وعده‌های مالیاتی

شهروند | نامزد‌های جمهوریخواه کنگره آمریکا که با کاهش محبوبیت دموکرات‌ها فرصت بیشتری برای حضور در کنگره پیدا کرده‌اند در نظر دارند تا با وعده‌ کاهش نرخ مالیاتی حمایت مردم را جلب کنند.
«دن مالوی» جمهوریخواه که در جریان انتخابات ‌سال 2010 با نیم‌درصد رای بیشتر «توماس فولی» دموکرات را در ایالت «کنتیکت» پشت‌سر گذاشت حالا وعده داده که اگر برای بار دوم انتخاب شود مانع افزایش مالیات‌ها خواهد شد.
مالوی انتقادات از سیاست‌های مالیاتی‌اش را با حمله به توماس فولی پاسخ داده ‌است و او را مولتی میلیونری معرفی کرده ‌است که با وجود در اختیار داشتن یک قایق 35 متری و هواپیما‌های جت شخصی، در سال‌های 2011 و 2012 هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده ‌است.
توماس فولی نیز در پاسخ به این حملات خلاصه اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد ضرر‌ و زیان اقتصادی وی در این سال‌ها بیشتر از بدهی مالیاتی‌اش است.
«پت کوئین»، فرماندار دموکرات ایالت «ایلینوز» نیز در جلسه کنگره به سوالاتی درخصوص افزایش مالیات‌ها در صورت شکست در برابر نامزد جمهوریخواه رقیب، «بروس رانر» پاسخ داد.
پت کوئین در این جلسه عنوان کرد که در نظر دارد مالیات بر درآمد در این ایالت را تا 5‌درصد افزایش دهد. این افزایش پیش از این به صورت موقت انجام صورت گرفته بود، این نرخ در ماه ژانویه تا 3.75‌درصد کاهش یافته بود. او معتقد است این افزایش با تخفیف 500 دلاری مالیات بر مستغلات شهروندان جبران خواهد شد. از سوی دیگر، بروس رانر جمهوریخواه، که با برتری مختصری در نظرسنجی‌ها از پت کوئین دموکرات پیش است وعده داده که مانع افزایش 67‌درصدی مالیات بر درآمد و افزایش 45‌درصدی مالیات بر در‌آمد شرکت‌ها خواهد شد، افزایشی که در برنامه‌های پت‌کوئین در نظر گرفته شده‌ است. بروس رانر در اظهارات خود افزایش مالیات‌ها را غیرمسئولانه خواند. تجدید‌نظر درخصوص کد‌های مالیاتی و جلوگیری از افزایش مالیات خانه‌هایی که ارزششان درحال کاهش است از دیگر وعده‌های نامزد جمهوریخواه ایالت ايلينويز است.
براساس تحلیل موسسه «فوربز» افزایش مالیات‌ها در دوران پت‌کویین از‌ سال 2011 به 27‌میلیارد دلار می‌رسد.
این مالیات‌ها شامل سیگار، تنباکو، فروش اینترنتی و شرکت‌ها می‌شود. بحث‌برانگیز‌ترین مورد افزایش مالیات درخصوص در‌آمد شخصی است که نرخ مالیات آن با افزایشی 66‌درصدی از 3‌درصد به 5‌درصد افزایش یافته ‌است.
بروس رانر در یکی از مناظره‌های اخیر خود با اشاره به این مسائل گفت: ايلينويز به بد‌ترین ایالت آمریکا بدل شده‌ است. براساس نظرسنجی «راسموسن»، رانر در این ایالت با در اختیار داشتن 48‌درصد آرا از پت‌ کوئین که 47‌درصد آرا را در کیسه دارد پیش است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که برگ برنده رانر اعتماد رای‌دهندگان در مورد مسائلی کلیدی نظیر مالیات و هزینه‌های دولت است.


تعداد بازدید :  276