شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

دعوت جبهه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری ‌هاشمی در انتخابات خبرگان
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان از حمایت جبهه اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری آیت‌الله ‌هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان خبر داد. مجید محتشمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به جلسه دوشنبه‌شب جبهه اصلاح‌طلبان گفت:‌ این جلسه با حضور اکثریت اعضا و در دفتر کانون هم‌بستگی فرهنگیان ایران برگزار شد، در این جلسه بعد از بحث و بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی به اتفاق آرا اعضا با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از کاندیداتوری آیت‌الله‌ هاشمی اعلام کردند.

درخواست فیروزآبادی از دولت
اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را لحاظ کنید
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید به دولت اعلام شود که کلیه وزارتخانه‌ها و ادارات در اعتبارات عمرانی و پروژه‌های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را لحاظ کنند. به گزارش ایسنا سردار سید حسن فیروزآبادی در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: حضرت امام خمینی(س) نیز در سال‌های پایانی دفاع مقدس فرمودند، باید دفاع راهبردی همه‌جانبه تدوین شود، یعنی همه مردم با همه امکانات برای دفاع آماده باشند. فیروزآبادی افزود: ایشان در مورد پدافند غیرعامل نیز فرمودند این کار اختصاص به زمان جنگ ندارد، بلکه طریقه احتیاط در همه شرایط است. وی افزود: مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا نیز فرمان همگانی پدافند غیرعامل را صادر و تأکید کردند که پدافند غیرعامل یک اصل و مصونیت است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سندچشم انداز 20ساله کشور بر دفاع همه‌جانبه تأکید دارد که یکی از ابعاد دفاع پدافند غیرعامل است. فیروزآبادی گفت: در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس خاکریز، کانال، سنگر، پناهگاه، ماسک، کلاه آهنی، استتار و پراکندگی نیز از انواع پدافند غیرعامل بود، یعنی پدافند غیرعامل یک امریست که همراه و مکمل همراه پدافند عامل است. وی گفت: اقتدار نظامی فقط به سلاح نیست و پدافند غیرعامل نیز یک موضوع مهم است. فیروزآبادی همچنین غفلت از پدافند غیرعامل را یکی از آسیب‌های مدیریتی کشور دانست و افزود:  تمامی دستگاه‌ها باید بحث پدافند غیرعامل را در اولویت کار خود قرار دهند.

آیت‌الله باقری‌کنی اداره دانشگاه امام صادق (ع) را برعهده گرفت
داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: تا مشخص‌شدن رئیس جدید دانشگاه امام صادق(ع)، آیت‌الله باقری‌کنی برادر بزرگتر آیت‌الله مهدوی‌کنی اداره دانشگاه را برعهده دارد.به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی میرلوحی، با بیان این مطلب درباره نحوه انتخاب رئیس جدید دانشگاه امام صادق(ع) پس از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: هیأت امنا وظیفه انتخاب رئیس دانشگاه را برعهده دارند و به‌زودی پس از تشکیل جلسه هیأت امنا رئیس جدید این دانشگاه مشخص می‌شود.

ماده 8 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حذف شد
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از حذف ماده 8 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد.میرهادی قره‌سیدرومیانی در گفت‌وگو با ایسنا از جلسه مشترک کمیسیون حقوقی و فرهنگی خبر داد و گفت:  نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف ماده مربوط به صدور مجوز تجمع آمران به معروف را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی ارجاع کرده بودند که این ماده با رای اعضای کمیسیون مشترک حذف شد.دولت پیش از این بارها مخالفت خود را با ماده 8 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کرده بود. براساس این ماده صدور مجوز برای برگزاری تجمع توسط وزارت کشور، به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر واگذار شده بود.

علی مطهری جنتی را به صحن مجلس کشاند
وزیر ارشاد برای پاسخ به سوال دو تن از نمایندگان مجلس در جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی حاضر شد که علی مطهری از پاسخ وزیر به سوال خود قانع نشد. سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر توضیح داد:  در جلسه امروز دو سوال از وزیر مطرح بود که سوال اول سوال آقای مطهری بود درباره این‌که چرا در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی سهل‌انگاری شده است. به گفته طاهری، وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال توضیح داد که دستگاه‌هایی مسئول این کار هستند که بعضا در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری کرده یا آن را به تعویق می‌اندازند، اما وزارت ارشاد تلاش خود را کرده و از این به بعد نیز تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی اضافه کرد:  آقای مطهری از پاسخ وزیر قانع نشدند و حیطه سوال نیز ملی اعلام شد.


تعداد بازدید :  346