شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
گزارش

درخواست پایداری‌ها برای اخراج «محمدرضا خباز» از مجلس
شهروند| ‌50 نفر از نمایندگان مجلس که اکثر آنها عضو جبهه پایداری هستند، در نامه‌ای به هیأت‌رئیسه مجلس خواستار ممانعت از حضور محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی شدند.
به گزارش ایسنا، این نمایندگان علت درخواست خود از هیأت‌رئیسه را مرتبط دانستن حوادث اسیدپاشی اصفهان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند. امیرحسین قاضی‌زاده یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز در این زمینه گفته است: تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که در قالب نامه‌ای به نماینده دولت تذکر دهند که نباید در پشت تریبون مجلس،‌ خط جریان دشمن را بیان کند. وی اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که آقای خباز اخیرا در رابطه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با اسیدپاشی مطرح کرد، تعدادی از نمایندگان شاکی شده و معتقدند این جریان رسانه‌ای دشمن است. البته بهروز نعمتی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفته است که هیأت‌رئیسه مجلس تاکنون چنین نامه‌ای را دریافت نکرده است. روز گذشته خبرگزاری مهر خبر داد که روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درحال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای در اعتراض به مواضع خباز یکی از معاونان پارلمانی دولت است. در این نامه آمده است:  وی هفته گذشته در مخالفت با ماده‌ای از طرح امر به معروف و نهی از منکر حوادث اسیدپاشی اصفهان را به تصویب این طرح در مجلس ارتباط داد و بلافاصله رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از این مواضع سوءاستفاده کرده و زمینه تشویش اذهان عمومی را ایجاد کرده‌اند.
این نامه معطوف به صحبت‌هایی است که محمدرضا خباز معاون معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری در هنگام بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در واکنش به ماده 2 آن‌که در آن ذکر شده است که امر به معروف و نهی از منکر دعوت و واداشتن دیگران و بازداشتن از منکر است گفته بود که شاهد بودیم اخیراً در یکی از شهرها اسیدپاشی روی خانم‌ها اتفاق افتاده است که ما بدحجابی را تأیید نمی‌کنیم اما باید بدانیم اینگونه رفتارهای بازدارندگی باعث می‌شود که طرح از حیز انتفاع ساقط شود.

نیلی‌احمدآبادی برای رأی اعتماد امروز به بهارستان می‌رود
شهروند| رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم امروز در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. محمود نیلی‌احمدآبادی در طول یک‌هفته گذشته، یعنی از زمان معرفی‌اش به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، جلسات زیادی را با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف داشت. مخالفان همیشگی، پایداری‌ها و استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا بر طبل مخالفت در طول این یک‌هفته کوبیدند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم یکی از پایگاه‌های اصلی منتقدان دولت است، چنان‌که قاسم جعفری سخنگوی این کمیسیون گفته مخالفت خود را با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم اعلام کرده است. فراکسیون اصولگرایان با محوریت حدادعادل هم موضعی منفی نسبت به نیلی داشته است. ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس دیروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: در این جلسه موضوع صلاحیت و دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که جمع‌بندی و نظر کمیسیون برای دادن رأی اعتماد به وی منفی بود.
این در حالی است که فراکسیون اکثریت هنوز در مورد وزیر پیشنهادی علوم، تصمیم مشترکی نگرفته است؛ عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان ولایت از نشست اعضای این فراکسیون با محمود نیلی احمد‌آبادی وزیر پیشنهادی علوم خبر داد. بهروز نعمتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت روز گذشته در این‌باره اظهار کرد: این نشست امروز  قبل از برگزاری جلسه رأی اعتماد صورت می‌گیرد.وی افزود: فراکسیون رهروان ولایت هنوز در مورد وزیر پیشنهادی علوم به جمع‌بندی نهایی نرسیده و نظر فراکسیون پس از برگزاری نشست صبح فردا مشخص خواهد شد.با این حال اگر فراکسیون رهروان با محوریت علی لاریجانی تصمیم مشترکی در مورد رأی اعتماد اتخاذ نکند و مانند استیضاح فرجی‌دانا، تصمیم را به رأی فردی اعضا واگذار کند، بعید نیست که نیلی‌احمدی‌آبادی نیز نتواند رأی لازم برای راهیابی به ساختمان وزارت علوم را به‌دست آورد.البته محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفته بود:  از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به فکر اعتلای کشور و همچنین اعتلای نظام آموزشی کشور هستند، می‌خواهم به وزیر پیشنهادی علوم، رأی اعتماد دهند.از سوی دیگر مجید نصیرپور معاون امور نظارت و هماهنگی مجلس معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری هم درباره شایعه معرفی دکتر نیلی به شورایعالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه تهران و رأی نیاوردن او از سوی این شورا، تأکید کرده بود که این شایعه از سوی یکی از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران منتشر شده که اساسا صحت ندارد.


تعداد بازدید :  301