شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

لکسوس خودروی محبوب 2015
تحقیق سالانه گزارش مشتری درباره اعتبار برند خودرو نشان می‌دهد مدل‌هایی که یک‌سال از تولید آنها می‌گذرد مانند اینفینتی، جیپ، فیات، رام، کادیلاک، فورد و هوندا شاهد مشکلاتی در سیستم‌های اطلاع‌دهنده دیجیتالی و بخش الکترونیکی خود هستند. براساس یافته‌های وب‌سایت ConsumerReports.org لکسوس در 2015 نیز قابل اعتمادترین برند خودرو در بازارهای آمریکا شد و عنوان خود را حفظ کرد. رده‌بندی در این تحقیق براساس نظرسنجی میان مشتریان انجام شده است.

کاهش سود بی‌پی در رونفت روسیه
شرکت بی‌پی اعلام کرده به دلیل کاهش بهای نفت و سود سهام آن در شرکت رونفت روسیه، درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم 18‌درصد کاسته شده است. با وجود کاهش درآمد این شرکت سود تقسیم‌شده شرکت در مقایسه با‌ سال گذشته 5.3‌درصد افزایش یافته و به ازای هر سهم به 10 سنت رسیده است. تنها نقطه مثبت در گزارش جدید بی‌پی، سودآوری تولید نفت در آمریکا بوده است.

نرخ سود بانکی سوئد صفر شد
بانک مرکزی سوئد نرخ سود سپرده‌های خود را به صفر رسانده است. بانک‌های مرکزی به ندرت اقدام به چنین عملی می‌کنند. معمولا آنها خواهان بهبود اقتصادی خود هستند و با تزریق کمی تورم سعی می‌کنند نرخ سود را بالاتر از صفر نگه دارند. ارز این کشور یورو نیست اما مانند بقیه کشورهای این منطقه تورم کمی دارد. آخرین آمار تورم در ماه سپتامبر به 0.4‌درصد کاهش قیمت‌ها در مقایسه سالانه منجر شد.

اخراج 9‌هزار کارمند در بانک انگلیسی
گروه بانکی لویدز در انگلیس اعلام کرده 9‌هزار نفر از کارمندانش را اخراج و 150 شعبه‌اش را طی سه‌سال تعطیل می‌کند. این اقدام بخشی از تصمیم بانک برای دیجیتالیزه شدن و ترویج مشتریان به استفاده موبایل و آنلاین بانکینگ است.


تعداد بازدید :  291