شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
فشار بر وزیر فرانسه به‌خاطر نشناختن آثار برنده نوبل

وزیر فرهنگ کشور فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت با «پاتریک مودیانو» برنده نوبل ادبیات امسال «ناهار فوق‌العاده‌ای» میل کرده‌، اما نتوانست حتی نام یکی از کتاب‌های او را به یاد آورد و همین موضوع باعث شده تا رسانه‌های فرانسوی این وزیر را مورد شماتت قرار دهند و خواستار برکناری این وزیر شوند.
به گزارش ایسنا، پاتریک مودیانو نویسنده‌ فرانسوی است که دو هفته پیش به‌عنوان برنده نوبل ادبیات 2014 معرفی شد. پیام‌های تبریک سیاستمداران و چهره‌های فرهنگی در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما جریان اخیری که اتفاق افتاده فلور پلرین، وزیر فرهنگ فرانسه را زیر سوال برده است. فلور پلرین، 41ساله طی مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی داشت، از «ناهار فوق‌العاده‌ای» یاد کرد که با مودیانو نوش جان کرده، اما زمانی که از آثار ادبی او صحبت شد‌، نتوانست حتی نام یکی از رمان‌های او را به یاد بیاورد.
 پلرین در گفت‌وگوی خود با خبرنگار «کانال +» درباره‌ کتاب محبوبش گفت: «مشکلی ندارم که اعتراف کنم طی دو‌سال اخیر به خاطر مشغله‌ام وقتی برای مطالعه نداشته‌ام. من یادداشت‌، متون قانونی‌، اخبار‌ و مطالب «فرانس پرس» را زیاد می‌خوانم اما خیلی کم مطالعه دارم.» پس از حواشی‌ای که بر سر اظهارنظر وزیر فرهنگ فرانسه به وجود آمد‌، روزنامه‌نگار «هافینگتون پست»‌ فرانسه نوشت که وزیر باید استعفا بدهد. به گزارش گاردین‌، پلرین در کره‌جنوبی به دنیا آمده، اما در شش‌ماهگی توسط خانواده‌ای فرانسوی به فرزندخواندگی پذیرفته شد. آگوست ‌سال گذشته او با شکست «اورلی فیلیپتی» موفق شد به وزارت فرهنگ کشورش دست
 پیدا کند.


تعداد بازدید :  210