شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
پنج فیلم ایرانی نامزد جوایز اسکرین آسیاپاسیفیک شدند

هشتمین جوایز اسکرین پاسیفیک آسیا (APSA) فهرست‌ اسامی نامزدهایش را مشتمل بر نام پنج فیلم ایرانی اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از سایت جایزه APSA، فهرست نامزدهای جوایز اسکرین پاسیفیک آسیا دربرگیرنده 36 فیلم از 21 کشور آسیایی و پاسیفیک نشان‌دهنده برجسته‌ترین فیلم‌های این مناطق است. ایران با دارا بودن پنج نامزد در این میان با فاصله کمی به دنبال جمهوری چین و فدراسیون روسیه قرار دارد که هر یک 6 نامزد در این فهرست‌ها دارند.
در این میان «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان در دو بخش بهترین فیلم بلند و بهترین بازیگر مرد برای بازی نوید محمودزاده نامزد دریافت جایزه شده است. رخشان بنی‌اعتماد با فیلم «قصه‌ها» در بخش دستاوردهای کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده است. او پیش از این یک بار دیگر جایزه اسکرین آسیا پاسیفیک را دریافت کرده است. در بخش بهترین بازیگر، مریلا زارعی برای بازی در «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار نامزد دریافت این جایزه شده است. نیما جوادی نیز برای بازی در فیلم «ملبورن» در بخش بهترین فیلمنامه نامزد دریافت جایزه شده است. مراسم اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز 11 دسامبر در بریسبن برگزار می‌شود.
این درحالی است که امسال اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی به‌عنوان رئیس گروه داوران بخش رقابتی فیلم بلند انتخاب شده است. فرهادی سومین ایرانی‌ای است که در هیأت داوران این جوایز جای می‌گیرد و پیش از او جعفر پناهی و تهمینه میلانی داور این جشنواره شده بودند. این جشنواره از سوی کویینزلند و استرالیا ترتیب داده شده تا فیلم‌ها، بازیگران، کارگردانان و فرهنگ آسیا-پاسیفیک را به مخاطبان جهانی معرفی کند.


تعداد بازدید :  242