شماره ۴۱۵ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان
صفحه را ببند
جنوب

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان:  شهرداران و راه و شهرسازي بايد تعامل دوسويه داشته باشند
نشست مشتـرك اداره‌كـل راه و شهرسازي و شهرداران استان هرمزگان برگزار شد.
در اين نشست كه دالمن، مديركل امور شهري و شوراهاي استانداري نيز حضور داشت، فرشيد دستوان، مديركل راه‌وشهرسازي هرمزگان با اشاره به اهميت هم‌انديشي مقطعي شهرداران با راه و شهرسازي گفت: اداره‌كل راه و شهرسازي هرمزگان در راستاي اجراي وظيفه ذاتي خود به‌منظور راهبري و دستيابي بهينه شهرها در زمينه سرزميني استان با رويكرد توسعه‌گرايانه و در جهت نيل به برقراري عدالت قضايي- كالبدي عملكرد‌ها و فعاليت‌ها اقدام به برگزاري اين نشست كرده است.
وي با بيان اينكه شهرداران و اداره‌كل راه و شهرسازي براي يك شهر ايده‌آل بايد تعامل دوسويه داشته باشند، خاطرنشان كرد: مردم انتظار دارند شهري ايده‌آل و مهندسي‌شده داشته باشند، از اين‌رو مي‌طلبد با رعايت همه جوانب شهرسازي در راستاي رسيدن به هدف گام برداشت.
در اين نشست همچنين بهرامي، مدير شهرسازي و معماري اداره‌كل راه و شهرسازي به ارایه گزارشي از وضعيت شهر‌هاي استان پرداخت.
شهرداران نيز  در اين نشست به مشكلات موجود در شهرهايشان پرداخته و  راهكار‌هاي لازم براي مرتفع‌كردن آن ارایه كردند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بندرعباس خبر داد:  اجرای «طرح حامیان بازیافت مدارس» در بندرعباس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از اجرای «طرح حامیان بازیافت مدارس» توسط این سازمان در‌ سال‌تحصیلی جدید خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، حمید جمالی در این ارتباط اظهار کرد: این طرح در سطح مدارس شهر بندرعباس به‌منظور فرهنگسازی و آموزش‌های عمومی در این زمینه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که اجرای طرح حامیان بازیافت مدارس با استقبال گسترده در سطح مدارس شهر درحال اجراست، افزود: کارشناسان این سازمان با حضور در میان دانش‌آموزان مدرسه شهید پوردلیر با معرفی طرح به دانش‌آموزان و ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و دریافت پسماند خشک در سطح شهر، دانش‌آموزان را با چگونگی بازیافت مواد و انواع پسماندهای خشک قابل تفکیک و چگونگی نحوه تفکیک و برخورد با زباله آشنا کردند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با بیان این‌که این طرح از‌سال 87 آغاز شده و امسال نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ بازیافت و سهیم بودن آنها در عملیات بازیافت مواد و به‌منظور ایجاد روحیه مشارکت در حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌ملی تا تحقق کامل اهداف خود اجرا می‌شود.
جمالی با اشاره به این‌که در این طرح سطل‌های مخصوص کاغذ به دانش‌آموزان تحویل می‌شود، گفت: در این طرح به‌منظور تشویق دانش‌آموزان، از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس هدایایی به آنها اهدا شد.
وی از توسعه فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: در‌سال تحصیلی جدید نیز مدارس به‌عنوان محور این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  292