شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
ورزش جهان

قتل تازه ملی‌پوش شده آفریقایی
تحقیقات درباره قاتلان نزو میوا، دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال آفریقای جنوبی و باشگاه اورلاندو ادامه دارد. 2 روز پیش 7 مرد ناشناس به خانه این دروازه‌بان هجوم بردند و پس از کشتن او به ضرب گلوله از خانه خارج شدند. این دروازه‌بان خوش‌آتیه درحالی در ژوهانسبورگ جان خود را از دست داد که به‌تازگی به تیم بزرگسالان راه یافته و در مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریقا، شماره یک تیم فوتبال کشور رنگین‌کمان بود.

تحریم جام‌جهانی 2018
انگار قرار نیست میزبانی روسیه در تورنمنت‌های مهم بدون بایکوت و تحریم انجام شود. بعد از این‌که کشورهای غربی و ایران در اعتراض به حمله نظامی شوروی سابق به افغانستان المپیک 1984 مسکو را تحریم کردند، حالا نوبت کشورهای آفریقایی است که در اعتراض به اقدامات رو به افزایش نژادپرستی در ورزشگاه‌های روسیه به فکر تحریم جام‌جهانی 2018 در این کشور بیفتند. یحیی توره، بازیکن منچسترسیتی پس از این‌که از سوی روسها مورد اهانت قرار گرفت اعلام کرد اگر فعالیت‌های نژادپرستانه کاهش پیدا نکند بازیکنان سیاهپوست می‌توانند جام‌جهانی 2018 را تحریم کنند.

اینیستا، 4 هفته دور از میادین
آندرس اینیستا، بازیکن پراشتباه بارسلونا در ال کلاسیکو به دلیل مصدومیت ساق پا در جدال با رئال مادرید، 4 هفته دور از میادین خواهد بود. به این ترتیب «آندرسیتو» در بهترین حالت در بازی اواخر ماه میلادی آینده به میادین برمی‌گردد و تا آن زمان بازی با اسپانیول، سلتاویگو، آلمریا و آژاکس را از دست می‌دهد.

ستاره چینی به ابتکار کاناوارو
به ابتکار فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق ایتالیا، رقابتی موسوم به «مسابقه اسطوره‌های فوتبال دنیا» از پنجم دسامبر 2015 در ورزشگاه راجامانگالای بانکوک در تایلند آغاز می‌شود و سپس در کشورهای چین، ژاپن و مالزی ادامه خواهد یافت. هیده‌توشی ناکاتا، ستاره فوتبال ژاپن، لوئیس فیگو، اسطوره فوتبال پرتغال و آندره شوچنکو نیز در این مسابقات حاضر هستند. بازیکنانی که قهرمان جام‌جهانی، مسابقات قهرمانی اروپا و لیگ قهرمانان شده‌اند یا بیش از 50 بازی ملی دارند، در این بازی‌ها شرکت می‌کنند.


تعداد بازدید :  98