شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
دومین فرار ثانیه‌های پایانی متوالی منچستریونایتد
لحظات سرخ فام

شهروند| تا روزی که فرگوسن روی نیمکت شیاطین‌سرخ حضور داشت، زمین، زمان و حتی داوران (به شکل ناخواسته!) به قهرمانی مقتدرترین تیم 2دهه اخیر جزیره کمک می‌کردند. یک تحقیق نشان داد داوران لیگ‌برتر هنگام عقب افتادن منچستریونایتد از رقبا بیش از روزهای پیش افتادن این تیم، وقت‌های تلف شده می‌گرفتند و ناخواسته شعله آتش جنگجویی قرمزها در دوران امپراتوری سرآلکس را شعله‌ور می‌کردند. با گذشت آن دوران تیم فن‌گال در حال نزدیک شدن به خصوصیات تیم فرگوسن است. گل دروگبا در اوایل نیمه دوم بازی بزرگ این هفته لیگ‌برتر در خانه منچستریونایتد، چلسی را در سودای یک پیروزی دیگر غوطه‌ور کرد اما فن‌پرسی در وقت‌های تلف‌شده گل زد تا برای دومین هفته متوالی، منچستریونایتد از شکست فرار کند. شاید به این بهانه، مرور مهم‌ترین بازگشت‌های جادویی پرافتخارترین تیم انگلیس خالی از لطف نباشد.
استیو بروس طلایی
منچستریونایتد به پایان انتظار 26ساله برای قهرمانی در لیگ می‌اندیشید و بازی با شفیلد ونزدی، اهمیت زیادی داشت. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد توقف بازی به دلیل مصدومیت داور، باعث برتری شیاطین‌سرخ شود اما در نهایت در ششمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده، کاپیتان استیو بروس با یک ضربه سر گل برتری تیم فرگی را به‌ثمر رساند. برتری در این بازی حیاتی با پیروزی در 5 بازی متوالی و قهرمانی مقتدرانه در اولین فصل لیگ برتر پیوند خورد.
شب گیگز
در بهترین شب دوران حرفه‌ای آنجلو پروتزی دروازه‌بان یوونتوس، سرانجام رایان گیگز در اولین دقیقه وقت‌های تلف‌شده بازی رفت نیمه‌نهایی فصل 1999-1998 لیگ قهرمانان، گل تساوی بازی ورزشگاه اولدترافورد را به‌ثمر رساند. وقتی قرمزپوشان در بازی برگشت به فینال و در نهایت جام رسیدند، عیار واقعی گل گیگز مشخص شد.
تاریخ‌سازی
منچستریونایتد نمی‌خواست شکست در اولین تجربه فینال بالاترین سطح اروپا از فصل 1967-1968 تا آن روز را تجربه کند اما تا دقیقه90 از بایرن عقب بود. ابتدا شرینگام و سپس سولشائر گل زدند تا یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال در ورزشگاه نوکمپ رقم بخورد.
دربی وحشت
از دربی فصل 2010-2009 منچستر با لفظ زیباترین رقابت 2دهه اول تاریخ لیگ برتر نام می‌برند. چرا؟ بازی تا دقیقه 80 با تساوی 2 بر 2 پیش می‌رفت. دارن فلچر نتیجه را به سود پرافتخارترین تیم انگلیس عوض کرد. در ادامه بلامی، بازیکن سابق لیورپول، گل تساوی را وارد دروازه قرمزپوشان کرد اما مایکل اوون در وقت‌های تلف‌شده، گل برتری تیم فرگوسن را به‌ثمر رساند.


تعداد بازدید :  63