شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

دفاع رئیس سازمان محیط‌زیست از واردات بنزین
بنزن موجود در هوا  به شدت کاهش یافته است
شهروند| نتایج آخرین پایش‌ها از جایگاه‌های بنزین، از کاهش بنزن موجود در هوا حکایت دارد. رئیس سازمان محیط‌زیست با اشاره به کاهش بنزن موجود در هوا، این نتایج را نشان‌دهنده درست بودن گام دولت در واردات بنزین دانست.
معصومه ابتکار در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در جمع خبرنگاران درخصوص عدم ارایه مدارک کافی در مورد بنزین‌های وارداتی گفت:  « ما به واردات و صادرات بنزین کاری نداریم و تنها اندازه‌گیری بنزن موجود در بنزین و هوا برایمان ملاک است.»
معاون رئیس‌جمهوری درخصوص مخالفت‌هایی که این روزها با موضوع شکار می‌شود هم گفت: «سیاست‌های شکار را کاملا بازنگری کرده‌ایم و به‌زودی این سیاست‌های جدید را اعلام خواهیم کرد.»
 
ایران یکی از هفت کشور با نرخ بالای فرسایش خاک در جهان
هزینه فرسایش خاک ۱۴‌درصد درآمد ناخالص ملی کشور
مهر| مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که آخرین نرخ فرسایش خاک در ایران 7. 16 تن در هکتار است گفت: ایران یکی از 7 کشور با نرخ بالای فرسایش خاک در جهان است.
حسن پسندیده افزود: خاک به‌عنوان منبع طبیعی تجدیدناپذیر، سرمایه ملی و بستر حیات، نقش اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری و نیز سایر مخلوقات دارد و درواقع بخشی از زنجیره غذایی انسان و سایر حیوانات از خاک است درحالیکه مطالعات گوناگون نشان می‌دهد تشکیل هر سانتی‌متر خاک در شرایط مختلف آب و هوایی از ۱۰۰ تا ۱۰‌هزار‌سال طول می‌کشد.
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های تاثیرگذار بر کمیت و کیفیت منابع خاک، اظهار داشت: با توجه به سرعت شتابان توسعه و شرایط بحرانی کشور از نظر افزایش آلودگی‌های آب و خاک، فرسایش بی‌رویه خاک و کاهش حاصلخیزی آن به‌روز کردن قوانین و مقررات کاملا ضروری است.

حمایت احمد مسجدجامعی از کمپین «آب، زندگی است»
شهروند| احمد مسجدجامعی به همراه 15هنرمند، فعال سیاسی و استاد دانشگاه شناخته‌شده از کمپین «آب، زندگی است» اعلام حمایت کردند.
علاوه بر احمد مسجدجامعی تاکنون تهمینه میلانی، داریوش فرهنگ، بهاره رهنما، حدیث فولادوند، جمشید پژویان، رضا یزدانی، رضا ایرانمنش، بابک حمیدیان، سیامک انصاری، آرام جعفری و همچنین عیسی کلانتری، شهربانو امانی، طهماسب مظاهری، صادق زیباکلام و مهدی تقوی از کمپین «آب، زندگی است» حمایت کردند.
احمد مسجدجامعی با حمایت از راه‌اندازی کمپین «آب، زندگی است» توسط حزب ندا گفت: «من هم حتما به این کمپین می‌پیوندم چراکه پیوستن ما به این کمپین و تلاش برای کمک به حل بحران آب اجباری است، اگر ما به این کمپین و تلاش‌ها برای رفع این بحران نپیوندیم چه کنیم؟ دفاع از آب یک ضرورت است و به هست و نیست شهر و شهروندان ما بستگی دارد.»

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهور ناجا: نصب کپسول‌ آتش‌نشانی روی خودرو‌های تولید داخل اجباری شد
براساس مصوبه شورایعالی استاندارد همه خودروهای تولیدات داخل باید به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز باشند و در قبال استاندارد بودن کپسول‌های آتش‌نشانی نیز خودروسازان مسئول هستند.  سرهنگ خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهور ناجا گفت: از آن‌جا که برخی خودرو‌های داخلی به لحاظ کیفیت و ایمنی دچار مشکل هستند، ضرورت نصب کپسول‌های آتش‌نشانی صرفا برای خودرو‌های ساخت داخل در نظر گرفته شده است. او با اشاره به الزام خودروسازان برای نصب کپسول‌های آتش‌نشانی  روی خودرو‌ها از تاریخ اول فروردین 94 گفت: نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که خودروسازان به چند دلیل زیربار این دستورالعمل که مورد تصویب شورایعالی استاندارد قرار گرفته، نمی‌روند که یکی از این دلایل به حمایت‌های بی‌چون و چرایی که از این صنعت در کشور می‌شود و انحصاری بودن آن برمی‌گردد. او در پاسخ به سوالی درخصوص این‌که آیا نصب کپسول‌های آتش‌نشانی برای خودرو‌های وارداتی نیز در این تاریخ اجباری است یا خیر گفت: از آن‌جا که برخی خودرو‌های داخلی به لحاظ کیفیت و ایمنی دچار مشکل هستند، این اجبار صرفا برای خودرو‌های ساخت داخل در نظر گرفته شده است و این مصوبه شورایعالی استاندارد است و پلیس نیز موظف به اجرای آن است. خسروی ادامه داد: شورایعالی استاندارد تشخیص داده که تولیدات داخل باید به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز باشند و در قبال استاندارد بودن کپسول‌های آتش‌نشانی نیز خودروسازان مسئول هستند.

 


تعداد بازدید :  90