شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   ذخیره آب 97 سد قرمز شد| ذخیره آب 97 سد کشور تا پایان مهرماه امسال به کمتر از 40‌درصد رسیده است. وزارت نیرو اعلام کرده: با وجود بارندگی‌های اخیر، در پایان نخستین ماه فصل پاییز 97 سد که بیش از 52‌درصد ظرفیت کل مخازن کشور را شامل می‌شوند، در وضع قرمز قرار دارند که سدهای مهمی همچون بوکان، ماملو، زاینده‌رود، ارس، استقلال، دوستی، لار، کرخه، 15 خرداد، گلستان، شهیدرجایی، علویان، سفیدرود، ستارخان، اکباتان و کمال صالح در این فهرست دیده می‌شوند.
  طرح بازنشستگی پیش از موعد احیا می‌شود| عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در مجلس بررسی و احیا می‌شود. به گفته او در صورت تصویب این طرح کارکنان دولت که بیش از 20‌سال سابقه خدمت دارند و درخواست بازنشستگی کرده باشند، امسال اجرایی می‌شود.
  رشوه 32‌میلیارد تومانی برای جلوگیری از واگذاری| نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت نیرو برای آن‌که شرکت‌های زیرمجموعه خود را به خصوصی‌سازی ندهند به یک وکیل ۳۲میلیارد تومان دادند تا اجازه ندهد این شرکت‌ها خصوصی شوند. او افزود: شرکت صبا موسوی آرا طرف قرارداد وزارت نیرو بوده و (ب) را به‌عنوان وکیل به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده است و شرکت دولتی مقدم 15‌میلیارد تومان به‌عنوان قسط اول به این وکیل پرداخت کرده است.
  7‌میلیون فقیر و 6‌میلیون ثروتمند داریم| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام این‌که 5 تا 6‌میلیون نفر دارای ثروت بالا مانند ثروتمندان خارجی هستند، گفت: درعین‌حال، 7‌میلیون نفر نیز در فقر شدید به سر می‌برند. به گفته او، هرم توزیع درآمدی کشور ما نشان می‌دهد که 7‌میلیون نفر در شرایط فقر شدید هستند که امنیت غذایی آنها در مخاطره است. 5 تا 6‌میلیون فرد پُردرآمد داریم که میزان ثروت آنها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد.


تعداد بازدید :  101