شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
ثبت نام طرح ترافیک 94 از آذر

بلدیه | معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران می‌گوید: نیمه نخست آذرماه ثبت‌نام برای آرم‌های طرح ترافیک‌ سال 94 آغاز می‌شود اما امسال برنامه‌ریزی‌هایی شده که مشکلات سال‌های گذشته در نحوه توزیع آرم‌های سهمیه بگیران ایجاد نشود .
‌سال گذشته 5‌هزار نفر با عنوان خبرنگارآرم طرح ترافیک گرفتند.  اما همچنان تعداد زیادی از خبرنگاران بی‌آرم باقی مانده و با پیگیری‌های شورای شهر دوباره ثبت‌نام برای آرم‌های خبرنگاران آغاز شد و تعدادی از روزنامه‌نگاران جا مانده نیز توانستند آرم‌های طرح ترافیکشان را بگیرند.
در آن زمان احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران از معاون شهردار تهران خواست نام‌  5‌هزار خبرنگاری را که آرم گرفته‌اند منتشر کند. دو هفته بعد تشکری‌هاشمی اعلام کرد سی ام  دی
 اسامی خبرنگارانی را که آرم طرح ترافیک گرفته‌اند، آماده کرده و در صورتی که شورا بخواهد آن را تحویل می‌دهد. این درحالی بود که رئیس شورا همان زمان تأکید کرد این اسامی منتشر شود. اما معاون شهردار ترجیح داد این اسامی را نزد شهرداری باقی بماند اما هشدار دهد که‌ سال آینده وضع ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک مانند‌سال 93 نخواهد بود .  او از این‌که متاسفانه برخی از رسانه‌ها به جای این‌که طرح ترافیک را به خبرنگار شاغل اختصاص دهند گلایه کرد و گفت:  ابتدا به مدیرمسئول، سردبیر، دبیر و گاها نزدیکان خویش اختصاص می‌دهند و در نهایت به خبرنگاران اختصاص می‌دهند. در تهران کمتر از 2هزار خبرنگار وجود دارد، اما برابر گواهی چند برابر این آمار طرح ترافیک داده‌ایم که متاسفانه همچنان به خبرنگاران داده نشده است. تشکری‌هاشمی می‌گوید: سازوکارهایی را تدوین کرده‌ایم که مشکلات‌سال گذشته ایجاد نشود و کسی به جای خبرنگاران آرم طرح ترافیک نگیرد. او تأکید می‌کند: با سازوکار جدید مدیران رسانه‌ها نمی‌توانند به جای خبرنگاران آرم بگیرند و به‌زودی جزییات آن منتشر می‌شود.تشکری‌هاشمی به این پرسش که چرا سی‌دی اسامی خبرنگاران را به شورا ارسال نکردند می‌گوید:  این اسامی آماده است هر زمانی شورا بخواهد آن را ارسال می‌کنیم. این درحالی است که رئیس سابق شورای شهر تهران بارها از معاونت حمل‌ونقل درخواست کرده بود که اسامی 5‌هزار خبرنگاری را که از این معاونت آرم طرح ترافیک گرفته‌اند منتشر کند.


تعداد بازدید :  81