شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
فهرست 10 کتاب الکترونیکی برتر اکتبر 2014
از «دختر رفته» تا «روایت اساطیر یونانی»

اسامی کتاب‌های الکترونیکی (ebook) برتر اکتبر 2014 (مهر و آبان‌ سال‌جاری) در شرایطی اعلام شد که «دختر رفته» رمانی با درون‌مایه جنایی و معمایی، «قهرمانان المپ» با روایت اساطیر یونان و رمان «بهترین‌هایم» با داستانی عاطفی و اجتماعی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش ایرنا، ماه اکتبر در بازار تجارت کتاب‌های الکترونیک برای مخاطبان این دست از آثار با ماه گذشته (سپتامبر) تفاوت چندانی در رده‌بندی میزان انتخاب آثار نداشته و تنها نام جدید این لیست کتاب «دونده پرپیچ‌وخم» به قلم «جیمز داشنر» است که در بین 10کتاب برتر این ماه برخلاف ماه گذشته به چشم می‌خورد.
نکته قابل توجه در بین 10 اثر برتر این لیست این است که تنها 2 کتاب بالای 10دلار قیمت دارند و مابقی آثار در بین لیست کتاب با قرار گرفتن در مبلغ زیر 10دلار در جمع آثار خرده‌فروشی از نظر مبلغ فروش به شمار می‌روند؛ اما وقتی به فهرست 25 اثر برتر این لیست نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که اغلب کتاب‌های رده 11 تا 25 این لیست قیمتی بالای 10دلار دارند.
این مسأله نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است که علاقه‌مندان به حوزه ebook در کنار انتخاب نوع و گونه اثر داستانی به قیمت ارایه آنها نیز توجه دارند و ترجیح می‌دهند برای پرداخت مبلغی بیش از 10دلار برای یک کتاب الکترونیک به سراغ تهیه نسخه کاغذی آن‌که عموما قیمتی بین 15 تا 25 دلار است بروند.
میانگین قیمت فروش و ارایه 10 اثر برتر لیست پرفروش‌های کتب الکترونیک اکتبر 2014 عددی معادل 8.50دلار را نشان می‌دهد که این مسأله در قیاس با ‌سال گذشته در همین ماه با رشد 2‌درصدی مواجه بوده است.
دوستداران و علاقه‌مندان حوزه ebook می‌دانند که دو شرکت «آمازون» و «اشت» به‌عنوان غول‌های ارایه‌دهنده کتاب‌های الکترونیک طی چند‌سال اخیر بر سر قیمت ارایه این آثار با یکدیگر اختلاف شدید داشتند و آمازون تأکید داشت که شرکت رقیب (اشت) باید قیمت ارایه آثار را پایین 10دلار بیاورد.  باز هم شاهدیم که اغلب آثار ارایه شده توسط اشت بالای این مبلغ هستند.
1-کتاب «دختر رفته» به قلم «گیلین فلین» از انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس که با قیمت 7.99دلار ارایه شده اثری در گونه معمایی و جنایی است و درباره مردی است به دلیل ناپدید شدن همسرش به‌عنوان مظنون قتل وی معرفی می‌شود و در تمام طول داستان سعی دارد تا خود را از این اتهام مبرا کند.
2-کتاب «قهرمانان المپ» (خون المپ کتاب پنجم) نوشته «ریک ریوردان» از انتشارات اشت که با قیمت 8.99دلار به مخاطبان ebook ارایه شده و آنچنانکه از نامش پیداست با محور اساطیر و خدایان یونانی از جمله کتاب‌های سریالی و داستانی است که جلد پنج خود را در اختیار مخاطبان قرار داده است.
3- کتاب «بهترین‌هایم» به قلم «نیکلاس اسپارکس»، که انتشارات اشت با قیمت 5.99دلار ارائه کرده رمانی با حال و هوای رئال و درونمایه عاطفی و اجتماعی به شمار می‌رود.
44- کتاب «عزیزترین نابرادریم» به قلم «پنه لوپه وارد» با قیمت 3.99دلار که آنگونه که در مقدمه این گزارش شرحش رفت اثری اتوبیوگرافی و شرح حال گونه زندگی خود نویسنده به قلم خود است.
5- کتاب «آخرین مهلت» (کتاب شماره 8 از مجموعه ویرژیل) به قلم «جان استنفورد» از انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس با قیمت 11.99دلار است.
6- کتاب «سوخته» (کتاب هفتم از مجموعه مایکل بنت) به قلم «جیمز پترسون» و «مایکل لدویج» از انتشارات اشت با قیمت 9.99دلار به مخاطبان عرضه شده است.
7- کتاب «غریبه فضایی» به قلم «دیانا گابالدون» ارائه‌ای از انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس که با قیمت 4.99دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و آنچنان که از نامش پیداست، رمانی با محتوای موجودات فضایی و حوادث و اتفاقات آنها در میان زمینی‌ها به شمار می‌رود.
8- کتاب «قتل پاتون:  مرگ عجیبی در جنگ جهانی دوم» به قلم مشترک «بیل اوریلی» و «مارتین دوگارد» اثری از انتشارات مک میلان که با قیمت 9.99دلار عرضه شده است.
 9- کتاب «دونده پرپیچ وخم» به قلم «جیمز داشنر» از انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس با قیمت 5.80دلار، تنها کتابی است که ماه اکتبر برای نخستین‌بار به لیست 10 اثر برتر ماه راه پیدا کرده است.
10- کتاب «کوه خاکستری» اثر «جان گریشام» کاری از انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس که با قیمت 11.99دلار عرضه شده است و تنها اثری است که به قلم یکی از نویسندگان ناآشنای ادبیات داستان در این لیست به چشم می‌خورد.


تعداد بازدید :  97