شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
بازار جهانی

اپل در ایران نمایندگی ندارد
درحالی‌که اپل هنوز به دلیل تحریم‌ها و قوانین وزارت امور خارجه آمریکا هیچ نمایندگی مستقیمی در ایران ندارد، چندی است شرکتی به نام وقایع گستر فارس به افتتاح فروشگاه جدید و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با عنوان «نماینده رسمی اپل در ایران» اقدام کرده که این ادعا از سوی شرکت اپل تکذیب شده است.
برنامه پایش هم در بخش بررسی مشکلات کسب و کار، صحت ادعای این شرکت را سنجید و در پیگیری سوال مخاطبان و با ارسال نامه به شرکت اپل پرسید: برخی شرکت‌ها در ایران ادعا می‌کنند که نمایندگی اپل در ایران هستند آیا اپل در ایران نمایندگی دارد؟
اپل در پاسخ به این پرسش، هرگونه نماینده رسمی در ایران را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم رد کرده و آورده است: اپل در ایران هیچ مغازه‌ای باز نکرده و هیچ نمایندگی هم چه مستقیم و چه غیرمستقیم ندارد.

قابلیت‌های اندروید 5 که اپل ندارد
شرکت اپل پس از رونمایی از سیستم عامل IOS8 در تابستان گذشته سرانجام این سیستم عامل را در ماه سپتامبر عرضه کرد و اولین به روزرسانی بزرگ خود را اوایل این ماه انجام داد. IOS8 گام بزرگی برای گوشی‌های موبایل اپل است و قابلیت‌های جدید زیادی نظیر پیام صوتی و صفحه کلید جدید تایپ سریع را برای آیفون و آی‌پد به همراه داشته است البته هنوز قابلیت‌های زیادی در سیستم عامل موبایلی اپل دیده نمی‌شود.
شرکت گوگل اولین‌بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه ژوئن از اندروید 5 موسوم به لالی‌پاپ (آبنبات چوبی) اطلاعاتی را ارایه داد اما در آن زمان این نسخه اندروید فقط با نام L شناخته می‌شد.
 از زمان عرضه نسخه بستنی ساندویچی در‌ سال 2011، اندروید پنج بیشترین تغییرات را به خود دیده است.
قابلیت‌های لولی‌پوپ شامل طراحی جدید رابط کاربری به همراه ارتقای لاک اسکرین و منوی پیام‌هاست.
 همچنین در این نسخه عملکرد باتری و طول عمر آن بسیار ارتقا یافته است.

 مایکروسافت برند نوکیا را حفظ می‌کند
مایکروسافت یک گام دیگر به تغییر برند «نوکیا» از گوشی‌های ویندوزی لومیا نزدیک‌تر شده اما همچنان این برند را روی گوشی‌های رده‌ پایین تولیدی خود حفظ خواهد کرد.
 اولین گوشی لومیا که برند نوکیا را دیگر به همراه نخواهد داشت به‌زودی تولید می‌شود، اما برند نوکیا از تمام گوشی‌های این شرکت به‌طور کامل حذف نخواهد شد و روی گوشی‌های رده پایین باقی خواهد ماند.
مایکروسافت در ماه آوریل بخش تلفن‌های همراه نوکیا را به قیمت هفت‌میلیارد و 200‌میلیون دلار خریداری کرد. قرار‌دادی که براساس آن مایکروسافت به تولید گوشی‌های همراه با برند لومیا ادامه خواهد داد.
شرکت فنلاندی نوکیا نیز به حیات خود ادامه می‌دهد اما دیگر هیچ ارتباطی با ساخت تلفن‌همراه ندارد.


تعداد بازدید :  119