شماره ۴۱۴ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۶ آبان
صفحه را ببند
جنوب

سقف بازار بزرگ بندرعباس تعمیر می‌شود
شهردار منطقه 2 شهرداری بندرعباس از آغاز تعمیرات سقف بازار بزرگ این شهر خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، ارجمند در این ارتباط اظهار کرد: قدیمی‌بودن سقف بازار بزرگ بندرعباس، اصلی‌ترین علت تخریب سقف قدیمی بوده است.
وی با اشاره به این‌که ایمنی یکی از مباحثی است که شهرداری به‌صورت جدی به آن می‌پردازد، افزود: وجود مشکلات سازه‌ای که در سقف قدیمی این بازار وجود داشت، یکی دیگر از دلایل اصلی برای انجام این پروژه است.
شهردار منطقه 2 شهرداری بندرعباس ادامه داد: همچنین با توجه به طاق‌ضربی‌بودن سقف بازار بزرگ بندرعباس که موجب بروز برخی مشکلات ازجمله آتش‌‌سوزی و ریزش شده بود، این مجموعه نیاز به بهسازی داشت که عملیات اجرایی آن پس از بررسی‌های کارشناسی آغاز شده است. ارجمند با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم فهیم بندرعباس در اجرای پروژه‌های مختلف شهری، خاطرنشان کرد: این پروژه در مدت حدود یک‌ماه انجام می‌شود.
وی گفت: تخریب سقف قدیمی، تعمیر راهروها و جایگزین‌کردن ستون‌ها و سقف جدید با استفاده از معماری و سازه‌های روز، ازجمله اقداماتی است که در این طرح انجام می‌شود.


تولید بیش از 300هزار اصله نهال در بندرعباس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس از تولید بیش از 300هزار اصله نهال در این سازمان طی‌ سال جاری خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، امید ذاکری با اشاره به تولید و کاشت درختان بومی و سایه‌دار در سازمان پارک‌ها و فضای سبز، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده توسط کارشناسان این سازمان، انواع درختان بومی و سایه‌دار که با شرایط اقلیمی شهر بندرعباس سازگار است شناسایی شده و درحال‌حاضر تولید آنها در نهالستان مرکزی این سازمان درحال انجام است.
وی با اشاره به این‌که گونه‌های انتخاب‌شده از لحاظ نیاز آبی در پایین‌ترین سطح است، افزود: کاشت این گونه‌ها در سطح شهر نیز آغاز شده است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: کاشت درختان سایه‌دار، علاوه بر زیبایی شهر، تعدیل شرایط جوی و تولید سایه، باعث تلطیف هوا نیز می‌شود. ذاکری ادامه داد: نهال بومی از قبیل کهور ایرانی، کرت محلی، چنال، درمان‌عقرب، شیشم(جک)، استبرق، کنار، ناترک، سپستان، لیم و سزبانیا برای اولین‌بار در نهالستان این سازمان تولید و در سطح شهر کاشته شده‌اند.
وی با اشاره به کاشت انواع گل‌های کاغذی در تنوع رنگی مختلف در سطح شهر نیز اظهار کرد: کاشت درختچه‌های گل کاغذی ضمن ایجاد زیبایی منظر، باعث شادابی در سطح فضاهای سبز شهری می‌شود. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تولید بیش از 300هزار اصله از درختان بومی تا پایان ‌سال صورت گرفته که با تلاش پرسنل این سازمان این امر محقق خواهد شد.

همكاري   مسئولان جزیره كيش و شهرداری بندرعباس در زمينه گردشگري
عباس اميني‌زاده، شهردار بندرعباس در نشستی با مشاور عالی و معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش اظهار کرد: به‌زودی در بندرعباس مرکز مديريت گردشگري راه‌اندازي می‌شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، وی با اشاره به برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرعباس افزود: توسعه گردشگري به‌عنوان یک اولويت مهم در برنامه ششم توسعه بندرعباس مطرح شده است.
شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: به همين منظور، با توجه به موفقيت‌هاي جزيره كيش در زمينه جذب گردشگر، نياز است از همكاري و تجربيات مسئولان این جزیره در اين زمينه بهره‌مند شويم. رسول كشت‌پور، مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگي براي همكاري و انتقال اطلاعات در حوزه گردشگري، از همگرايي با شهرهاي مختلف به‌عنوان سياست گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش خبر داد. مشاورعالي مديرعامل سازمان با اشاره به فاصله کوتاه كيش و بندرعباس از نظر جغرافيايي و نقاط‌مشترك اين دو شهر درخصوص برقراري همكاري و انتقال تجربيات گردشگري اعلام آمادگي كرد.
كشت‌پور با اشاره به مزاياي كيش ازجمله نبود ترافيك، وجود مديريت واحد شهري، بهره‌گيري از طرح‌ها و پروژه‌هاي موثر در حفظ محيط‌زيست و طبيعت پاك و زيباي جزيره گفت: وجود سواحل طولانی در بندرعباس فرصت مغتنمي براي توسعه تفريحات و گردشگري دريايي است.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش يكي از اهداف برگزاري نمايشگاه بورس، بانك، بيمه و سرمايه را تامين منابع مالي براي ارگان‌ها و نهادهاي مختلف عنوان كرد.


تعداد بازدید :  87