شماره ۴۱۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان
صفحه را ببند
نگاهی به جدال بزرگ چلسی - منچستریونایتد
«خاص»‌ترین نبرد فن‌گال

شهروند| بازهم جدال استاد و شاگرد؛ ژوزه مورینیو و لوئیس فن‌گال 24ساعت بعد از ال‌کلاسیکوی ورزشگاه برنابئو برای اولین‌بار از زمان جدال 2نفره ‌سال 2010 در ورزشگاه رئال‌مادرید، پنجه در پنجه هم می‌اندازند؛ البته در 2شرایط متفاوت! چلسی با مورینیو، اصلی‌ترین مدعی قهرمانی و صدرنشین بلامنازع فصل جاری لیگ‌برتر است. در سوی مقابل، قهرمان 2فصل پیش لیگ‌برتر حال‌وهوایی به شدت ابری دارد.
محکم در اولدترافورد
چلسی در 3بازی اخیر مقابل منچستریونایتد نباخته و فقط یک گل خورده که این موضوع نشان می‌دهد شاگردان مورینیو درست مانند فصل گذشته در جدال‌های رودررو با بزرگان کم‌ نمی‌آورند. از طرفی آبی‌های لندن تنها تیم حاضر در لیگ‌برتر محسوب می‌شوند که تعداد پیروزی‌هایشان مقابل شیاطین‌سرخ در تاریخ لیگ‌برتر، بیش از شکست‌هایشان مقابل این تیم است؛ 15 پیروزی و 13 شکست.

شکست‌ناپذیری
منچستریونایتد که این روزها حال و روز خیلی خوبی ندارد، هنوز در تئاتر رویاها تیمی متفاوت از روزهای معمولی‌اش است؛ نشان به آن نشان که در 3بازی لیگی اخیر در اولدترافورد پیروز شده اما بازهم فقط یک امتیاز بیشتر از مقطع مشابه فصل گذشته دارد. پرافتخارترین تیم انگلیس تنها در 2بازی از 9رقابت گذشته تحت‌نظر فن‌گال موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد، آن هم مقابل 2تیم تازه‌ صعودکرده به لیگ برتر.
بازنده نیمه اول، بازنده کل بازی!
منچستریونایتد در هیچ‌یک از 11بازی که نیمه‌اول یکی از بازی‌هایش در ‌سال 2014 را باخته، پیروز نشده و این موضوع به تنهایی کافی است تا بدانیم روحیه جنگجویی در منچستر تا چه اندازه نسبت به روزهای طلایی فرگوسن کاهش یافته. شاید باید به دی‌ماریا دل ببندند. پنجاهمین آرژانتینی تاریخ لیگ‌برتر در 4بازی از 5رقابت اخیر لیگی منچستریونایتد، پاس گل داد و آمارش در این زمینه را به 18پاس گل در‌ سال 2014رساند .
آبی پررنگ
صدرنشین بلامنازع فصل جاری لیگ برتر تنها تیم بی‌شکست این فصل با تنها 4امتیاز از دست‌رفته محسوب می‌شود. به عبارت بهتر شاگردان مورینیو در 11بازی اخیر لیگ با 9پیروزی و 2 تساوی، شکست‌ناپذیر بوده‌اند. این را هم بدانید که آبی‌های لندن در 7بازی خارج از خانه اخیر در لیگ، 6برد و یک تساوی به دست آورده‌اند که بخش زیادی از این موفقیت ناشی از درخشش فابرگاس تازه‌وارد است؛ ستاره سابق آرسنال و بارسلونا در 8 بازی این فصل چلسی در لیگ‌برتر، 7پاس گل داده و یک گل زده است.


تعداد بازدید :  260